Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Türkçe Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı

Program Yeterlilikleri (Kazanımları)

  • Türkçe eğitimi alanındaki yeterliliklerini çeşitli bilimsel süreçlerde uzmanlık düzeyinde yansıtır.
  • Türkçe eğitimi alanının, doğrudan ve dolaylı ilişkili olduğu diğer alanlarla etkileşimini ve bu etkileşimin niteliklerini önceki öğrenmelerine de dayanarak değerlendirir.
  • Önceki öğrenim düzeyinde edindiği özel öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri gibi kuramsal bilgilerini Türkçe eğitiminin alt alanlarında uygular.
  • Türkçe eğitimi alanıyla ilgili yeni ve özgün bilgiler ortaya koyar.
  • Türkçe eğitimi alanındaki sorunları belirleyerek bunları çözmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerinden uygun olanları seçip kullanır.
  • Türkçe eğitimi alanıyla ilgili bir problem durumu üzerinde bağımsız bir çalışma yürütür.
  • Türkçe eğitimi alanıyla ilgili mevcut ya da olası problem durumlarının çözümünde farklı bakış açılarıyla geliştirdiği görüşlerini çeşitli yollardan paylaşır.
  • Türkçe eğitimi alanıyla ilgili sorunların çözümlerinin tartışıldığı ortamlarda liderlik yapabilir.
  • Türkçe eğitiminin farklı yönlerine ilişkin yeterlilikleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
  • Türkçe eğitimi alanında gerek kuramsal gerekse uygulamaya dönük bilgi ve becerilerdeki mevcut eksiklikleri giderecek süreçlere katılır.
  • Türkçe eğitimini alanına ilişkin güncel gelişmeleri veya özgün çalışmalarını farklı türden verilerle destekleyerek paydaşlarına çeşitli yollardan aktarır.
  • Türkçe eğitimi alanındaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyerek, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
  • Türkçe eğitiminin de içerisinde bulunduğu disiplinlerle ilgili güncel kaynakları takip edebilmek, bunlardan yararlanabilmek, bir tezini/ görüşünü çeşitli yollarla aktarabilmek amacıyla bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
  • Türkçe eğitimi alanının çeşitli açılardan geliştirilmesi, etkin ve verimli kılınması için yeterli olacak şekilde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
  • Türkçe eğitimi alanında bilimsel çalışmalar/ yayınlar yapar ve yaptığı bilimsel çalışmaların/ yayınların; bütün aşamalarında etik değerlere uygun davranarak gerektiğinde bunları başkalarına da öğretir.
  • Türkçe eğitimi alanıyla ilgili stratejiler ve uygulama planları geliştirir, bu planları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
  • Türkçe eğitimi alanında kazandığı pek çok türden bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarında da kullanır.