Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Türkçe Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ANLAMA VE ANLATMA YÖNTEMLERİ TRÖ626 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Anlama ve anlatma yöntem ve tekniklerini bilirler ve açıklayabilirler.
2) Türkçe eğitiminde metin seçimi ve kullanımını gerçekleştirebilirler.
3) Türkçe eğitiminde yaratıcı anlama ve anlatma uygulamaları gerçekleştirebilirler.
4) Anlama ve anlatma ile ilgili kuram ve uygulamalara dair değerlendirme yapabilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok.
DERS TANIMIBaşlıca anlama ve anlatma yöntemleri, anlama ve anlatma yöntemleri olarak dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerileri ve genel özellikleri. Dinleme eğitimi ve amaçları, iyi ve verimli dinlemenin yolları, dinlemeyi engelleyen etmenler, dinleme becerisinin geliştirilmesi. Okuma teknikleri, amaca ve türe göre okuma, okuma becerisinin geliştirilmesi. Konuşma ve yazma yoluyla kendini ifade edebilme, konuşma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi, anlama ve anlatma becerilerinin geliştirilmesi bağlamında uygulamalar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta 1 Hafta Dil eğitiminde anlama ve anlatma.
2. Hafta 2 Hafta Anlama ve kelime öğretimi.
3. Hafta 3 Hafta Anlama ve kelime öğretimi.
4. Hafta 4 Hafta Anlama ve anlatma bağlamında metin, dil eğitimi ve metin kullanımı.
5. Hafta 5 Hafta Anlama ve anlatma bağlamında metin, dil eğitimi ve metin kullanımı.
6. Hafta 6 Hafta Anlama (Okuma/Dinleme/İzleme) ve eleştirel/yaratıcı düşünme.
7. Hafta 7 Hafta Anlatma (Konuşma, Yazma) ve eleştirel/yaratıcı düşünme.
8. Hafta 8 Hafta Ara sınav
9. Hafta 9 Hafta Yazma teknikleri, yaratıcı yazma.
10. Hafta 10 Hafta Yazma teknikleri, yaratıcı yazma.
11. Hafta 11 Hafta Anlamaya (Okuma/Dinleme/İzleme) dayalı öğrenme alanlarında başlıca yöntem ve teknikler ve uygulamaları.
12. Hafta 12 Hafta Anlatmaya (Yazma/Konuşma)dayalı öğrenme alanlarında başlıca yöntem ve teknikler ve uygulamaları.
13. Hafta 13 Hafta Türkçe eğitiminde anlama ve anlatmaya dayalı uygulamalar.
14. Hafta 14 Hafta Türkçe eğitiminde anlama ve anlatmaya dayalı uygulamalar.
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDoğan, Yusuf (2013). Dinleme Eğitimi. Ankara: Pegem Yayınları.
Gündüz, Osman; Şimşek, Tacettin (2014). Uygulamalı Dinleme Eğitimi El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları.
Gündüz, Osman; Şimşek, Tacettin (2015). Uygulamalı Yazma Eğitimi. Ankara: Grafiker Yayınları.
Karatay, Halit (2009). Okuma Eğitimi: Kuram ve Uygulama. İstanbul: Berikan Yayınevi.
Michalko, Michael (2011). Creative Thinking: Putting Your Imagination to Work. California: New World Library.
Morley, David (2007). The Cambridge Introduction to Creative Writing Book. Cambridge: Cambridge University Press.
Özbay, Murat (2014). Anlama Teknikleri 1: Uygulamalı Okuma Eğitimi El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları.
Şahin, Abdullah (Ed.) (2015). Konuşma Eğitimi: Yöntemler-Etkinlikler. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev440
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12448
Final Sınavına Hazırlık11616
Ders Saati12336
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler41248
Toplam İş Yükü150
Toplam İş Yükü / 305
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2  X   X   X   X
P3       
P4       
P5  X   X   X   X
P6       
P7       
P8       
P9  X   X   X   X
P10  X   X   X   X
P11       
P12       
P13       
P14       
P15       
P16       
P17       
P18       
P19