Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Anlama ve anlatma yöntem ve tekniklerini bilirler ve açıklayabilirler. 2) Türkçe eğitiminde metin seçimi ve kullanımını gerçekleştirebilirler. 3) Türkçe eğitiminde yaratıcı anlama ve anlatma uygulamaları gerçekleştirebilirler. 4) Anlama ve anlatma ile ilgili kuram ve uygulamalara dair değerlendirme yapabilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok.
DERS TANIMI
Başlıca anlama ve anlatma yöntemleri, anlama ve anlatma yöntemleri olarak dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerileri ve genel özellikleri. Dinleme eğitimi ve amaçları, iyi ve verimli dinlemenin yolları, dinlemeyi engelleyen etmenler, dinleme becerisinin geliştirilmesi. Okuma teknikleri, amaca ve türe göre okuma, okuma becerisinin geliştirilmesi. Konuşma ve yazma yoluyla kendini ifade edebilme, konuşma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi, anlama ve anlatma becerilerinin geliştirilmesi bağlamında uygulamalar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
1 Hafta Dil eğitiminde anlama ve anlatma.
2. Hafta
2 Hafta Anlama ve kelime öğretimi.
3. Hafta
3 Hafta Anlama ve kelime öğretimi.
4. Hafta
4 Hafta Anlama ve anlatma bağlamında metin, dil eğitimi ve metin kullanımı.
5. Hafta
5 Hafta Anlama ve anlatma bağlamında metin, dil eğitimi ve metin kullanımı.
6. Hafta
6 Hafta Anlama (Okuma/Dinleme/İzleme) ve eleştirel/yaratıcı düşünme.
7. Hafta
7 Hafta Anlatma (Konuşma, Yazma) ve eleştirel/yaratıcı düşünme.
8. Hafta
8 Hafta Ara sınav
9. Hafta
9 Hafta Yazma teknikleri, yaratıcı yazma.
10. Hafta
10 Hafta Yazma teknikleri, yaratıcı yazma.
11. Hafta
11 Hafta Anlamaya (Okuma/Dinleme/İzleme) dayalı öğrenme alanlarında başlıca yöntem ve teknikler ve uygulamaları.
12. Hafta
12 Hafta Anlatmaya (Yazma/Konuşma)dayalı öğrenme alanlarında başlıca yöntem ve teknikler ve uygulamaları.
13. Hafta
13 Hafta Türkçe eğitiminde anlama ve anlatmaya dayalı uygulamalar.
14. Hafta
14 Hafta Türkçe eğitiminde anlama ve anlatmaya dayalı uygulamalar.
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Doğan, Yusuf (2013). Dinleme Eğitimi. Ankara: Pegem Yayınları. Gündüz, Osman; Şimşek, Tacettin (2014). Uygulamalı Dinleme Eğitimi El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları. Gündüz, Osman; Şimşek, Tacettin (2015). Uygulamalı Yazma Eğitimi. Ankara: Grafiker Yayınları. Karatay, Halit (2009). Okuma Eğitimi: Kuram ve Uygulama. İstanbul: Berikan Yayınevi. Michalko, Michael (2011). Creative Thinking: Putting Your Imagination to Work. California: New World Library. Morley, David (2007). The Cambridge Introduction to Creative Writing Book. Cambridge: Cambridge University Press. Özbay, Murat (2014). Anlama Teknikleri 1: Uygulamalı Okuma Eğitimi El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları. Şahin, Abdullah (Ed.) (2015). Konuşma Eğitimi: Yöntemler-Etkinlikler. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
4
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
12
4
48
Final Sınavına Hazırlık
1
16
16
Ders Saati
12
3
36
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
4
12
48
Toplam İş Yükü
150
Toplam İş Yükü / 30
5
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ