Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Türkçe Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRKÇE ÖĞRETİMİ TRÖ622 İkinci Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Cumhuriyet döneminde gelişen Türk dilinin karakteristik özelliklerini öğrenirler.
2) Türkçe öğretimi hakkındaki yazılı metinleri ve çalışmaları sınıflandırabilirler.
3) Türkçe öğretimi ile ilgili çeşitli yazılı metinleri analiz edebilirler.
4) Analiz için temel yöntem ve teknikleri uygulayabilirler.
5) Türkçe öğretiminde ne tür materyaller kullanacaklarına karar verebilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMICumhuriyet'ten sonraki dönemde Türk dilinin değişim ve gelişimi, karakteristik özellikleri. Bu dönem Türk dilinde ortaya çıkan gelişmelerin belirlenmesi ve öğretimi; bu dönem edebi eserlerinin dil bakımından incelenmesi ve incelemede kullanılacak yöntem ve teknikler. Bu dönemde Türkçe öğretimi amacıyla yazılmış eserler ve yapılan çalışmalar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin tanıtılması, izlencenin paylaşılması, ders planın yapılması
2. Hafta Cumhuriyet dönemi Türk dilindeki yenilik ve değişimler
3. Hafta Cumhuriyet dönemi Türkçe öğretim programları üzerinden Türkçe öğretiminin değerlendirilmesi (ilkokul programları-1)
4. Hafta Cumhuriyet dönemi Türkçe öğretim programları üzerinden Türkçe öğretiminin değerlendirilmesi (ilkokul programları-2)
5. Hafta Cumhuriyet dönemi Türkçe öğretim programları üzerinden Türkçe öğretiminin değerlendirilmesi (ilkokul programları-3)
6. Hafta Cumhuriyet dönemi Türkçe öğretim programları üzerinden Türkçe öğretiminin değerlendirilmesi (ortaokul programları-1)
7. Hafta Cumhuriyet dönemi Türkçe öğretim programları üzerinden Türkçe öğretiminin değerlendirilmesi (ortaokul programları-2)
8. Hafta Cumhuriyet dönemi Türkçe öğretim programları üzerinden Türkçe öğretiminin değerlendirilmesi (ortaokul programları-3)
9. Hafta 2005/ 2006 Türkçe dersi öğretim programları (ilköğretim I. ve II. kademe) ve Türkçe öğretimindeki değişim ve gelişimler
10. Hafta 2015 Türkçe dersi öğretim programının Türkçe öğretimine yansımaları bakımından değerlendirilmesi
11. Hafta 2017/2018 Türkçe dersi öğretim programının Türkçe öğretimine yansımaları bakımından değerlendirilmesi
12. Hafta Öğrenci çalışmalarının sunumu ve değerlendirilmesi
13. Hafta Öğrenci çalışmalarının sunumu ve değerlendirilmesi
14. Hafta Öğrenci çalışmalarının sunumu ve değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAksan, Doğan, Her Yönüyle Dil, Ana Çizgileriyle Dilbilim 1, TDK Yayınları, 1977.

Atalay, Besim, Divan ü Lügat-it-Türk Tercümesi, TDK Yayınları, Ankara, 1939.

Levend, Agah Sırrı, Tarih Boyunca Türk Dili, Ankara, 1961.

Levend, Agah Sırrı, Türk Dilinde Gelişme ve Sadeleşme Evreleri, Ankara, 1972.

Timurtaş, F.K., Osmanlıca Grameri, İstanbul, 1964.

Ünalan, Şükrü, Türkçe Öğretimi, Nobel Yay., Ankara, 2001.

Yalçın, Alemdar, Türkçe'nin Öğretim Yöntemleri, Akçağ Yay., Ankara, 2002.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Proje140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav000
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık11616
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11616
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler
Toplam İş Yükü147
Toplam İş Yükü / 304,9
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2  X   X   X   X   X
P3  X   X   X   X   X
P4  X   X   X   X   X
P5  X   X   X   X   X
P6  X   X   X   X   X
P7  X   X   X   X   X
P8         
P9  X   X   X   X   X
P10  X   X   X   X   X
P11  X   X   X   X   X
P12         
P13         
P14  X   X   X   X   X
P15  X   X   X   X   X
P16         
P17  X   X   X   X   X
P18         
P19