Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Araştırma Teklifi Geliştirme: Öğrenci, planlanan araştırmanın amaçları, önemi ve yöntemlerini açıkça belirten tutarlı bir araştırma teklifi geliştirebilir. 2) Ön Literatür Taraması: Öğrenci, seçtiği alandaki ana tartışmaları, boşlukları ve ana yazarları belirleyerek ön bir literatür taraması yapabilir. 3) Araştırma Sorusu Formülasyonu: Öğrenci, tezini yönlendirecek açık ve araştırılabilir sorular veya hipotezler formüle edebilir. 4) Araştırma Yöntemlerini Anlama: Öğrenci, çeşitli araştırma yöntemlerini temel düzeyde anlar ve araştırması için en uygun yöntemi seçebilir. 5) Etik Hususlar: Öğrenci, araştırma konusu ve yöntemiyle ilgili etik hususları tanıyabilir ve anlayabilir. 6) Araştırma Planlama: Öğrenci, zaman çizelgesi, kaynaklar ve potansiyel zorlukları göz önünde bulundurarak gerçekleştirilebilir bir araştırma planı oluşturabilir. 7) Akademik Yazımın Temelleri: Öğrenci, alıntı formatları, argümanları yapılandırma ve tutarlı bir yazım tarzı sürdürme dahil olmak üzere akademik yazımın temellerini anlar. 8) Eleştirel Düşünmenin Temelleri: Öğrenci, mevcut literatürle eleştirel bir şekilde ilgilenmeye başlar, güçlü yönleri, zayıf yönleri ve tartışma alanlarını anlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders, yüksek lisans öğrencilerine tez çalışmalarının ilk aşamalarını kapsayan bir çerçeve sunar. Tez I dersi, öğrencilere araştırma konusu belirleme, literatür taraması yapma, araştırma sorusu formüle etme ve metodoloji seçme gibi temel adımları öğretir. Öğrenciler, bu ders boyunca tez çalışmasının temel yapı taşlarını oluştururlar. Ders içeriği, araştırma konusu seçiminde dikkate alınması gereken faktörleri, literatür taraması yapma stratejilerini ve kaynak yönetimini kapsar. Öğrencilere, araştırma sorusunun nasıl somutlaştırılacağı, hipotezlerin veya amaçların nasıl belirleneceği ve hangi araştırma yöntemlerinin kullanılabileceği gibi konularda rehberlik edilir. Tez I dersi aynı zamanda kaynak araştırması yapma, literatür incelemesi yazma ve konuyla ilgili bir ön çalışma taslağı hazırlama becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Öğrencilere, araştırma etiği ve bilimsel yazım kuralları gibi konularda da bilgi verilir. Bu ders, öğrencilere tez çalışmasının temel adımlarını atmayı öğretirken aynı zamanda gelecekteki araştırmacı ve akademisyenler olarak nitelikli araştırma projeleri tasarlama ve yürütme becerilerini geliştirmelerini sağlar.
DERS İÇERİĞİ
Öğrencinin bir öğretim üyesi danışmanlığında özel bir konuda teorik ve/veya pratik (deneysel) olarak hazırlayıp sunduğu çalışmayı kapsamaktadır.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Tez/seminer/proje konusu ile ilgili literatür.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Diğer
1
100
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
4
56
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Seminer (hazırlık dahil)
1
30
30
Literatür taraması
3
90
270
Tez Önerisi Hazırlama
1
100
100
Makale İnceleme
10
45
450
Toplam İş Yükü
906
Toplam İş Yükü / 30
30,2
Dersin AKTS Kredisi
30
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ