DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Hakkı İlker Koştur
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Temel tarih ve çevre hakkında bilgi sahibi olabilme 2) Kültür ve çocuk arasındaki ilişkileri kurabilme 3) Müze eğitimini derslere entegre edebilme
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Kültürel miras, kültürel değerler, kültürel kimlik ve tarihi çevre kavramlarının incelenmesi, Ülkemizin sahip olduğu kültürel varlıkların önemi ve korunması bilincinin kazandırılması için çevre gezileri düzenlenmesi ve bu bağlamda müzelerin işlevi ve çeşitlerinin araştırılması, Okulöncesi dönemden başlayarak tarihi çevre bilinci kazandırma açısından müzelerden eğitim ortamı olarak nasıl yaralanılacağına ilişkin eğitim durumları düzenlenmesi. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Kültürel miras, kültürel değerler | 2. Hafta | Kültür ve eğitim ilişkisi | 3. Hafta | Kültürel kimlik ve tarihi çevre kavramlarının incelenmesi ve düzenlenmesi. | 4. Hafta | Ülkemizin sahip olduğu kültürel varlıkların önemi ve korunması | 5. Hafta | Müzelerin işlevi ve çeşitlerinin araştırılması | 6. Hafta | Çocuk ve kültür | 7. Hafta | Post-modernizm ve çocuk | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Çocuk-oyun-müze ilişkisi | 10. Hafta | Müze ve fen eğitimi | 11. Hafta | Müze ve sanat eğitimi | 12. Hafta | Çevre gezileri | 13. Hafta | Okulöncesi dönemden başlayarak tarihi çevre bilinci kazandırma açısından müzelerden eğitim ortamı olarak nasıl yaralanılacağına ilişkin uygulama örnekleri | 14. Hafta | Genel tekrar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Read,Herbert., Education Through Art, Faber and Faber,London,1997 |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 20 | Proje | 1 | 30 | Örnek Olay Sunumu | 1 | 30 | Diğer | 1 | 20 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |