Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eğitim-öğretim alanında gözlenen değişimlerin ve öğrenme sürecinde öğretim teknolojilerinin rolünün anlaşılması 2) Öğretim materyallerinin seçilmesine ve kullanılmasına ilişkin alt yapının oluşturulması 3) Görsel ve işitsel materyalleri uygulama ve değerlendirebilme
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Ders, bir eğitimsel teknik olarak da kullanılan bilgisayar destekli eğitim ve eğitim teknolojileri konularında analiz, sentez yapabilme becerisine sahip olan, bu konularda eğitimci, yazılım ve müfredata kaynaştırılması yönünden değerlendirme yapabilen, mevcut durumun ortaya konulmasında beceriler geliştirebilen ve normal gelişim gösteren ve engelli çocuklarla bilgisayar destekli eğitim projeleri üretebilen donanıma sahip öğrenciler yetiştiren niteliktedir.
*Teknoloji ve Eğitim Teknolojisine ilişkin temel kavramlar, eğitimde kullanılan teknolojiler, Okulöncesi eğitimde Hedef, Bilimsel Kuram, İnsangücü, Öğrenci, Ortam, Yöntem ve Teknikler, Eğitim Durumları ve Değerlendirme öğelerinin inceleme ve Okul Öncesi Eğitim Teknolojisini Oluşturma.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Teknoloji ve eğitim teknolojisine ilişkin temel kavramlar
2. Hafta
Eğitimde kullanılan teknolojiler
3. Hafta
Öğretim teknolojileri ve iletişim
4. Hafta
Araç-gereçlerin önemi, seçimi ve hazırlama ilkeleri
5. Hafta
Görsel tasarım ilkeleri
6. Hafta
Öğretim tasarımı
7. Hafta
Bilimsel kuram okulöncesi eğitimde hedef
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
İnsangücü, öğrenci, ortam, yöntem ve teknikler
10. Hafta
Öğretim teknolojilerinin değerlendirilmesi
11. Hafta
Eğitim durumları ve değerlendirme öğelerinin inceleme
12. Hafta
Okul öncesi eğitim teknolojisini oluşturma.
13. Hafta
Okul öncesi eğitim teknolojisini oluşturma.
14. Hafta
Genel tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Yalın, H. İ. (2002). Öğretim Teknolojileri & Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Demirel, Ö., Seferoğlu, S. S. & Yağcı, E. (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Pegem Yayıncılık, Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Proje
1
30
Örnek Olay Sunumu
1
30
Diğer
1
20
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ