Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Okulöncesi Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇEVRE EĞİTİMİ ECE664 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Füsun Eyidoğan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Çocuğun çevresini tanıması ve korumasına yönelik farkındalığı destekleme yöntemlerini tanır .
2) Çocuğun çevresini tanıması ve korumasına yönelik proje hazırlar.
3) Proje geliştirme aşamalarını uygular
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIÇevre kavramı, çevre-insan ilişkileri, doğal çevrenin tanınması ve korunması, okulöncesi eğitimde yakın çevreden başlayarak çocuğun çevresini anlaması ve duyarlılık geliştirmesi ile ilgili becerilerinin geliştirilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Okul, aile ve mahalle ortamı olarak çevre ve önemi
2. Hafta Çevre eğitimi ve önemi
3. Hafta Su temini
4. Hafta Atmosfer kirliliği ve kirlilik kontrolü
5. Hafta Evsel katı atıklar
6. Hafta Evsel katı atıklar
7. Hafta Gürültü kirliliği
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Doğal çevrenin tanınması ve korunmasına yönelik proje geliştirme
10. Hafta Doğal çevrenin tanınması ve korunmasına yönelik proje geliştirme
11. Hafta Doğal çevrenin tanınması ve korunmasına yönelik proje geliştirme
12. Hafta Proje sunumları
13. Hafta Proje sunumları
14. Hafta Değerlendirmeler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÜnal, Sevim, (2001), Çevre Bilinci, Bilgisi ve Eğitimi, Marmara Üinversitesi Yayını, İstanbul.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİEğitim-Uygulama,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Proje130
Örnek Olay Sunumu130
Diğer120
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X    
P2     
P3  X    
P4    X  
P5  X    
P6     
P7    X  
P8    X   X
P9     
P10    X   X