DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Füsun Eyidoğan
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çocuğun çevresini tanıması ve korumasına yönelik farkındalığı destekleme yöntemlerini tanır . 2) Çocuğun çevresini tanıması ve korumasına yönelik proje hazırlar. 3) Proje geliştirme aşamalarını uygular
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Çevre kavramı, çevre-insan ilişkileri, doğal çevrenin tanınması ve korunması, okulöncesi eğitimde yakın çevreden başlayarak çocuğun çevresini anlaması ve duyarlılık geliştirmesi ile ilgili becerilerinin geliştirilmesi. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Okul, aile ve mahalle ortamı olarak çevre ve önemi | 2. Hafta | Çevre eğitimi ve önemi | 3. Hafta | Su temini | 4. Hafta | Atmosfer kirliliği ve kirlilik kontrolü | 5. Hafta | Evsel katı atıklar | 6. Hafta | Evsel katı atıklar | 7. Hafta | Gürültü kirliliği | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Doğal çevrenin tanınması ve korunmasına yönelik proje geliştirme | 10. Hafta | Doğal çevrenin tanınması ve korunmasına yönelik proje geliştirme | 11. Hafta | Doğal çevrenin tanınması ve korunmasına yönelik proje geliştirme | 12. Hafta | Proje sunumları | 13. Hafta | Proje sunumları | 14. Hafta | Değerlendirmeler |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Ünal, Sevim, (2001), Çevre Bilinci, Bilgisi ve Eğitimi, Marmara Üinversitesi Yayını, İstanbul. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 20 | Proje | 1 | 30 | Örnek Olay Sunumu | 1 | 30 | Diğer | 1 | 20 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |