Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Görsel kaynaklardan materyal oluşturabilme 2) İşitsel kaynaklardan materyal oluşturabilme 3) Görsel ve işitsel materyalleri uygulama ve değerlendirebilme
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Okulöncesi çocukları için geliştirilmiş kitap, dergi gibi basılı kaynakların, TV. Radyo, CD gibi işitsel ve görsel kaynakların incelenmesi ve değerlendirilmesi, okulöncesi çocukları için (aile, çocuk, eğitimci ve toplum temelli) kaynak geliştirme
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Eğitsel materyaller nelerdir?
2. Hafta
Eğitsel materyallerin çocuğun gelişimindeki yeri
3. Hafta
Eğitsel materyallerin kullanımı ile ilgili kuramsal temeller
4. Hafta
Okulöncesi çocukları için geliştirilmiş kitap, dergi gibi basılı kaynakların incelenmesi
5. Hafta
TV. Radyo, CD gibi işitsel ve görsel kaynakların incelenmesi
6. Hafta
TV. Radyo, CD gibi işitsel ve görsel kaynakların değerlendirilmesi
7. Hafta
Okulöncesi çocukları için kaynak geliştirme
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Aileler için kaynak geliştirme.
10. Hafta
Eğitimci için kaynak geliştirme.
11. Hafta
Topluma yönelik kaynak geliştirme
12. Hafta
Oluşturulan materyallerin incelenmesi
13. Hafta
Oluşturulan materyallerin incelenmesi
14. Hafta
Genel tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Okul öncesi Eğitimde Araç Geliştirme. 2003, T.C Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1490, Açık öğretim Fakültesi Yayını No:80. Editör: Ayşen NAMLU. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Demirel, Özcan; Seferoğlu, Sadi; Yağcı, Sadi. 2002.Pegem Yayınevi, Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Proje
1
30
Örnek Olay Sunumu
1
30
Diğer
1
20
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ