Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Okulöncesi Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR ECE662 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Sibel Çiğdem Güneysu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Üstün yetenekli/zekalı çocukları tanıma yöntemlerini tanır.
2) Tanıma yöntemlerinin kullanıldığı çalışmaları inceler.
3) Üstün yetenekli olarak belirlenen çocukların yetenek ve ilgilerini destekleyici program özelliklerini kavrar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIErken çocukluk döneminde üstün yeteneklilik, gelişim özellikleri ve üstün yeteneklilik tipleri nelerdir. Üstün yetenekli özellik gösteren öğrencilerin belirlenmesine kullanılan ölçekler, testler ve formlar. Üstün yetenekli olarak belirlenen çocukların yetenek ve ilgilerine göre alınması gereken eğitsel tedbirler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Okulöncesi dönemdeki üstün yetenekli/zekalı çocuklar
2. Hafta Zeka ve üstün zekanın tanımları
3. Hafta Üstün yeteneklilik tipleri, ayırt edici özellikler
4. Hafta Tanılama sürecindeki aşamalar
5. Hafta Üstün zekalı/yetenekli çocuklar ve gelişim özellikleri
6. Hafta Üstün zekalı/yetenekli çocuklar ve gelişim özellikleri
7. Hafta Üstün zekalı/yetenekli çocuklar ve gelişim özellikleri
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Bu çocukların yaşadığı sosyal ve duygusal problemler
10. Hafta Üstün zekalı çocukların öğretmenleri
11. Hafta Üstün zekalı çocukların aileleri
12. Hafta İlgili araştırmaların paylaşımı
13. Hafta Uygulama örneklerini değerlendirme
14. Hafta Uygulama örneklerini değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARTürkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi (2004). Üstün yetenekli çocuklar seçilmiş makaleler kitabı. Hazırlayanlar: M. R. Şirin, A. Kulaksızoğlu, & A. E. Bilgili. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİEğitim-Uygulama,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Proje130
Örnek Olay Sunumu130
Diğer120
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X    
P2  X    
P3  X   X  
P4     
P5    X  
P6     
P7     
P8    X   X
P9     
P10      X