Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kaynaştırmanın tanımını yapabilir ve tarihçesini açıklayabilir. 2) Kaynaştırma destek hizmetlerini, ilkelerini, engellerini ve olumlu sonuçlarını ifade edebilir. 3) Engelli çocuklar ve özelliklerinin farkında olur. 4) Sosyal kabulün ve aile katılımının arttırılmasını açıklayabilir. 5) Problem davranışları azaltma yöntemlerini açıklar. 6) Sınıfta davranış kontrolünün sağlanması amacıyla uygun etkinlikler planlar. 7) Engellilere karşı olumlu tutum geliştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Okulöncesi dönemdeki entegrasyon dersi, tanımlar, terimler, önem ve modeller; normal ve engelli çocuklar arasındaki etkileşim, entegre ortamların normal ve engelli çocuklar üzerine etkileri, entegrasyonun başarısı için yapılması gereken çalışmalar, entegrasyona karşı çocukların, ailelerin ve eğitimcilerin tutumları ve entegre ortamda eğitimsel ve fiziksel organizasyon konularını, normal ve engelli çocuklar arasında iletişimi geliştirmede etkili müdahale ve rehberlik becerileri geliştirmeyi kapsamaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Kaynaştırmanın tanımı ve tarihçesi
2. Hafta
Kaynaştırma destek hizmetleri, ilkeleri, engelleri ve olumlu sonuçları
3. Hafta
Engelli çocuklar ve özellikleri-I
4. Hafta
Engelli çocuklar ve özellikleri-II
5. Hafta
Değerlendirme ve bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama-I
6. Hafta
Değerlendirme ve bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama-II
7. Hafta
Öğretimin uyarlanması-I
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Öğretimin uyarlanması-II
10. Hafta
Sınıfta davranış kontrolü-I
11. Hafta
Sınıfta davranış kontrolü-II
12. Hafta
Sosyal kabulün arttırılması
13. Hafta
Not verme ve mezuniyet
14. Hafta
Aile katılımının arttırılması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Sucuoğlu, B., Kargın, T. (2006). İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Yaklaşımlar, Yöntemler, Teknikler. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul. Batu, S., Kırcaali İftar, G. (2009). Kaynaştırma Kök Yayıncılık, Ankara. Zihin Engelliler ve Eğitimleri (2009) Editör: Bülbin Sucuoğlu, Kök Yayıncılık, Ankara. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi (1997). Editör: Gönül Akçamete, Özkan Matbaacılık Sanayi, Ankara. Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2009). Editör: Gönül Akçamete, Kök Yayıncılık, Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer,Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Proje
1
30
Örnek Olay Sunumu
1
30
Diğer
1
20
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ