Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Okulöncesi Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİMDE ENTEGRASYON ECE654 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kaynaştırmanın tanımını yapabilir ve tarihçesini açıklayabilir.
2) Kaynaştırma destek hizmetlerini, ilkelerini, engellerini ve olumlu sonuçlarını ifade edebilir.
3) Engelli çocuklar ve özelliklerinin farkında olur.
4) Sosyal kabulün ve aile katılımının arttırılmasını açıklayabilir.
5) Problem davranışları azaltma yöntemlerini açıklar.
6) Sınıfta davranış kontrolünün sağlanması amacıyla uygun etkinlikler planlar.
7) Engellilere karşı olumlu tutum geliştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIOkulöncesi dönemdeki entegrasyon dersi, tanımlar, terimler, önem ve modeller; normal ve engelli çocuklar arasındaki etkileşim, entegre ortamların normal ve engelli çocuklar üzerine etkileri, entegrasyonun başarısı için yapılması gereken çalışmalar, entegrasyona karşı çocukların, ailelerin ve eğitimcilerin tutumları ve entegre ortamda eğitimsel ve fiziksel organizasyon konularını, normal ve engelli çocuklar arasında iletişimi geliştirmede etkili müdahale ve rehberlik becerileri geliştirmeyi kapsamaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Kaynaştırmanın tanımı ve tarihçesi
2. Hafta Kaynaştırma destek hizmetleri, ilkeleri, engelleri ve olumlu sonuçları
3. Hafta Engelli çocuklar ve özellikleri-I
4. Hafta Engelli çocuklar ve özellikleri-II
5. Hafta Değerlendirme ve bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama-I
6. Hafta Değerlendirme ve bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama-II
7. Hafta Öğretimin uyarlanması-I
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Öğretimin uyarlanması-II
10. Hafta Sınıfta davranış kontrolü-I
11. Hafta Sınıfta davranış kontrolü-II
12. Hafta Sosyal kabulün arttırılması
13. Hafta Not verme ve mezuniyet
14. Hafta Aile katılımının arttırılması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARSucuoğlu, B., Kargın, T. (2006). İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Yaklaşımlar, Yöntemler, Teknikler. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
Batu, S., Kırcaali İftar, G. (2009). Kaynaştırma Kök Yayıncılık, Ankara.
Zihin Engelliler ve Eğitimleri (2009) Editör: Bülbin Sucuoğlu, Kök Yayıncılık, Ankara.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi (1997). Editör: Gönül Akçamete, Özkan Matbaacılık Sanayi, Ankara.
Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2009). Editör: Gönül Akçamete, Kök Yayıncılık, Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİEğitim-Uygulama,Proje,Diğer,Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Proje130
Örnek Olay Sunumu130
Diğer120
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1  X   X       X    
P2    X   X        
P3    X          
P4            X  
P5             
P6              X
P7             
P8             
P9        X     X   X
P10        X   X