Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Okulöncesi Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ MODELLERİ ECE651 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Hangi yaklaşım, yöntem ve tekniklerin hangi durumlarda kullanılabileceğini ayırt etme
2) Öğrenme öğretme süreçlerini etkin kullanabilmesi
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIErken çocukluk eğitiminin tarihçesi. Farklı modeller ve eğitim programları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Öğrenme kuramları
2. Hafta Öğrenme ve öğretme süreçleri
3. Hafta Etkili öğretmen özellikleri
4. Hafta Öğrenme için etkili ortam hazırlama ve kullanma
5. Hafta Montessori yaklaşımı
6. Hafta Project Head Start yaklaşımı
7. Hafta The British Infant school
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Bank Street yaklaşımı
10. Hafta Regio Emilio yaklaşımı
11. Hafta Project Follow through
12. Hafta Tucson Erken Eğitim yaklaşımı
13. Hafta High Scope yaklaşımı
14. Hafta Yaratıcı oyun yaklaşımı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARCatron, E Carol, Allen, J., 1993. " Early Childhood Curriculum". Pritice- Hall Inc.
Evans, D. Ellis. " Contemporary Influences in Early Childhood Education" ECE Series Holt, Rinehart and Winston, Inc.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİProje,Diğer,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Proje130
Örnek Olay Sunumu130
Diğer120
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1  X  
P2   
P3  X   X
P4   
P5  X  
P6    X
P7   
P8  X  
P9    X
P10  X