DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Hangi yaklaşım, yöntem ve tekniklerin hangi durumlarda kullanılabileceğini ayırt etme 2) Öğrenme öğretme süreçlerini etkin kullanabilmesi
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Erken çocukluk eğitiminin tarihçesi. Farklı modeller ve eğitim programları. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Öğrenme kuramları | 2. Hafta | Öğrenme ve öğretme süreçleri | 3. Hafta | Etkili öğretmen özellikleri | 4. Hafta | Öğrenme için etkili ortam hazırlama ve kullanma | 5. Hafta | Montessori yaklaşımı | 6. Hafta | Project Head Start yaklaşımı | 7. Hafta | The British Infant school | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Bank Street yaklaşımı | 10. Hafta | Regio Emilio yaklaşımı | 11. Hafta | Project Follow through | 12. Hafta | Tucson Erken Eğitim yaklaşımı | 13. Hafta | High Scope yaklaşımı | 14. Hafta | Yaratıcı oyun yaklaşımı |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Catron, E Carol, Allen, J., 1993. " Early Childhood Curriculum". Pritice- Hall Inc. Evans, D. Ellis. " Contemporary Influences in Early Childhood Education" ECE Series Holt, Rinehart and Winston, Inc.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Proje,Diğer,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 20 | Proje | 1 | 30 | Örnek Olay Sunumu | 1 | 30 | Diğer | 1 | 20 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |