DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Belkıs Tekmen
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çocuğu tanıma tekniklerinin gerekliliğini ve özelliklerini bilir. 2) Yaşa ve amaca uygun teknik seçimini yapabilir. 3) Özelliklerine ve amacına uygun olarak tanıma tekniğini uygulayabilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Çocuğu tanımanın önemi ve tanımanın boyutları (alanları), tanıma teknikleri (gözlem, görüşme, projektif testler, kontrol listeleri, rating scale) ilke ve yöntemleri, çocuğu tanımaya ait farklı kültürlerdeki gelişimsel normların karşılaştırılması, normal gelişim gösteren farklı etkinlik alanlarında çeşitli gözlem teknikleri kullanarak değerlendirme çalışmaları yer almaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Çocukları tanımanın amacı, önemi ve gerekliliği | 2. Hafta | Çocukları tanıma sürecinde temel ilkeler | 3. Hafta | Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler | 4. Hafta | Gözlem tekniği | 5. Hafta | Anektod kayıtları Gözlem listeleri | 6. Hafta | Gözleme dayalı diğer gözlemsel teknikler | 7. Hafta | Derecelendirme ölçekleri, Özellik kayıt çizelgeleri | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Görüşme tekniği | 10. Hafta | Anket tekniği Sosyometrik teknikler | 11. Hafta | Olay incelemesi tekniği | 12. Hafta | Sosyometrik teknikler | 13. Hafta | Proje sunumları | 14. Hafta | Proje sunumları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Ceyhan, A. (2002). Bireyi Tanıma Teknikleri. Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayınları. Özgüven, İ. (1992). Görüşme İlke ve Teknikleri. Ankara: Odak Ofset Matbaacılık. Tanaydı, Z. ve Ö. Demiral. (1990). Çocukları Tanıma Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: G.Ü. Mesleki Eğitim Fakültesi Yayınları.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 20 | Proje | 1 | 30 | Örnek Olay Sunumu | 1 | 30 | Diğer | 1 | 20 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | 8 | 8 | 64 | Sunum (Hazırlık dahil) | 2 | 10 | 20 | Etkinlik Geliştirme | 1 | 6 | 6 | Uygulama | 1 | 5 | 5 | Makale İnceleme | 3 | 9 | 27 | Toplam İş Yükü | | | 164 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,46 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |