Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Toplam kalite Yönetimi çalışmalarına gönüllü katkı için kendini adar. 2) Eğitim kurumlarındaki ana süreçlerin işleyişini Toplam kalite Yönetimi açısından eleştirir. 3) Eğitim kurumlarında ortaya çıkan kalite sorunlarının çözümünde problem çözme araç ve tekniklerini uygular. 4) Eğitim kurumlarındaki Toplam kalite yönetimi uygulamalarının uygunluğunu değerlendirir. 5) Toplam kalite yönetimi ile ilgili model ve yaklaşımları tanımlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Okullarda eğitim hizmeti üretilmesi. Bir eğitim hizmetinde girdi-süreç-çıktı tanımı. Okul yönetimi organizasyonu, eğitim süreci yapılanmasında eğitim-idari ve destek yapılanma, okul yönetiminde kalite tanımı ve kaliteyi etkileyen faktörler, veri bilgi yönetimi, okulda iç müşteri-dış müşteri tanımı ve müşteri memnuniyeti, ölçme ve değerlendirme, liderlik, hizmet içi eğitim, okul kültürü başlıklarını kapsar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Kalite Anlayışı
2. Hafta
Açık Sistem Teorisi ve Kalite Yönetimi
3. Hafta
Geleneksel Okul Yönetiminden Toplam Kalite Yönetimine Geçiş
4. Hafta
Okul Yönetiminde Öğretmen,Öğrenci,Veli Memnuniyeti(İç ve Dış Müşteri Memnuniyeti)
5. Hafta
Okul Yönetiminde Tedarikçilerle İlişkilerin Düzenlenmesi
6. Hafta
Toplam Kalite Yönetiminde Kaisen Felsefesi
7. Hafta
Okul Yönetiminde Süreç İyileştirme Aşaması
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Kalite Çemberleri
10. Hafta
Toplam Kalite Yönetiminin Örgüt Yapısının Ana Hatları
11. Hafta
Genel değerlendirme ve tartışma
12. Hafta
Toplam Kalite Yönetiminde Eğitim
13. Hafta
Toplam Kalite Yönetiminde Liderlik
14. Hafta
Eğitimde Verilen Kalite Belgeleri,Türkiye ve Yurtdışında Örnek Uygulamalar,Türkiye ve Yurtdışında Örnek Uygulamalar,Okulda Ortak Bir Okul Kültürünün Oluşması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Çetin Münevver,Kalite Yönetimi Ders Notları 2010 Kovancı Ahmet,Toplam Kalite Yönetimi,Sistem Yayıncılık,2008 Weaver Charles,Toplam Kalite Yönetimi Dört Aşaması,Sistem Yayıncılık,2008 Efil İsmail,Yönetimde Kalite Çemberleri ve Uygulama Örnekleri Langford D,Barbara A,Eğitimde Kalite Yönetimi,İstanbul Yıldırım Hasan Ali,Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi,2005
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Proje,Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Ödev
1
60
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
15
15
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
3
6
18
Atolye Çalışması
4
5
20
Toplam İş Yükü
151
Toplam İş Yükü / 30
5,03
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ