DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Halil Ersoy
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öğrenme nesneleri kavramının anlaşılması 2) Eğitim-öğretim alanında ve öğrenme sürecinde öğrenme nesnelerinin rolünün anlaşılması 3) Öğrenme nesnelerine ilişkin uluslararası standartların farkına varılması 4) Eğitimde ontolojilerin araştırılması ve farklı ontoloji modellerinin karşılaştırılması 5) Örnek bir ÖN'nin tasarımı ve geliştirilmesi
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Web-tabanlı öğretim ortamı, öğrenci, içerik ve örgüt (organizasyon) analizi, eğitim amaçlarının belirlenmesi, web-tabanlı öğretim kuram ve yaklaşımlarının incelenmesi, web-tabanlı ortam için görsel tasarım ilkelerinin anlaşılması, web-tabanlı öğretim tasarımı kuramlarını kullanarak öğretimin geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Öğrenme Nesnesi Kavramları-Farklı Tanımlar | 2. Hafta | Öğrenme Nesnelerinin Avantajları | 3. Hafta | Öğretim Tasarımında Öğrenme Nesnelerinin Yeri | 4. Hafta | Öğrenme Nesnelerinin Eğitimde Kullanılması: Örnekler | 5. Hafta | Öğrenme Nesnelerinin E-Öğrenmedeki yeri | 6. Hafta | Üstveri-Metadata Kavramı-LOM | 7. Hafta | Üstveri -Metadata Standartları: | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Öğrenme Nesne Havuzları-Örnekler, Fonksiyonel yapılarının incelenmesi | 10. Hafta | Semantic Web Teknolojileri | 11. Hafta | Semantic Web Teknolojileri | 12. Hafta | Ontolojiler | 13. Hafta | Ontolojiler | 14. Hafta | Proje Sunumları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | http://www.learningobjects.com/ http://www.learning-objects.net/ http://www.adlnet.gov/ http://www.adlnet.org/ http://www.adlnet.gov/scorm/index.cfm http://www.rhassociates.com/scorm.htm http://www.reusability.org/read/#1 http://ilearn.senecac.on.ca http://ilearn.senecac.on.ca/lop/
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Proje,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 25 | Mini-Sınav | 1 | 10 | Proje | 1 | 40 | Toplam(%) | | 75 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 75 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 25 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 6 | 84 | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 15 | 15 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 153 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,1 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |