Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Okulöncesi Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİM İSTATİSTİĞİ EĞT640 Birinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Emine Cabı
Doktor Öğretim Üyesi Kadriye Belgin Demirus
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Temel istatistiksel kavram ve yöntemlerini öğrenebilecek,
2) Eğitim araştırmalarını yürütmek ve analizleri gerçekleştirmek için gerekli veri toplama, kodlama, örnekleme, veriyi organize etme, karşılaştırma, yordama ve ilişkilendirme gibi istatistiksel yöntemleri anlayabilecek ve kullanabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITemel istatistiksel kavram ve yöntemlerin tanıtımı, eğitim araştırmalarını yürütmek ve analizleri gerçekleştirmek için gerekli veri toplama, kodlama, örnekleme, veriyi organize etme, karşılaştırma, yordama ve ilişkilendirme gibi istatistiksel yöntemlerin öğretimi
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta İstatistiğe Giriş
2. Hafta Sıklık Dağılımları, mod, medyan, ortalama
3. Hafta Değişkenler
4. Hafta z-notları
5. Hafta Olasılık
6. Hafta Hipotez test etme
7. Hafta Uygulama
8. Hafta Hafta Ara Sınav
9. Hafta t-testi
10. Hafta SPSS -Uygulama
11. Hafta t-testi
12. Hafta Korrelasyon
13. Hafta Proje
14. Hafta Sunum
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1) Arıcı,Hüsnü. (1984) İstatistik Yöntemler ve Uygulamalar. Ankara: Meteksan Matbaacılık

2) Büyüköztürk, (2006). Soysal Bilimler İçin Veri analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Yayınları.

3) Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö. ve Köklü, N. (2011). Sosyal Bilimler İçin İstatistik (7.baskı). Türkiye. Pegem.

4) Cula, S., & Muluk, Z. (2006). Temel istatistik yöntemleri. Başkent Üniversitesi.

5) Freund, J. E., & Perles, B. M. (2007). Modern elementary statistics. Prentice Hall.

6) Gravetter F. & Wallnau L., B., (1985)Statistics for the Behavivioral Sciences. West Publishing co. Minnesota, USA.

7) Hinkle, D.E.,Wiersma, W., ve Jurs, S.G. (1988) Applied Statistics for the Behavioral Sciences. Boston: Houghton Mifflin Company

8) Tavşancıl E. (2006). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi, Nobel Yayın Dağıtım, 3. Baskı.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev420
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi4520
Final Sınavına Hazırlık100
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar339
Final Sınavı12525
Ödevler41040
Toplam İş Yükü153
Toplam İş Yükü / 305,1
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1   
P2  X  
P3  X  
P4   
P5  X   X
P6    X
P7   
P8  X  
P9   
P10    X