DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Üçüncü Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 9 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Halil Giray Berberoğlu
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eğitim ve öğretim etkinliklerinde ölçme ve değerlendirmenin önemini tartışabilecektir. 2) Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. 3) Eğitimde ölçülebilen farklı özelliklere uygun ölçme araçları hazırlayabilecektir. 4) Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemleri uygulayabilecektir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Ölçme ve değerlendirmeye ilişkin temel kavramlar, klasik yöntemler (kağıt-kalem testleri), alternatif yöntemler (performans değerlendirme, portfolyo değerlendirme), geçerlik ve güvenirlik, madde ve test istatistikleri |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar | 2. Hafta | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar | 3. Hafta | Ölçme ve Değerlendirmenin önemi ve gerekliliği | 4. Hafta | Güvenirlik ve geçerlik | 5. Hafta | Güvenirlik ve Geçerlik | 6. Hafta | Ölçme araçlarının hazırlanması | 7. Hafta | Test Geliştirme ve Madde İstatistikleri | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Test Geliştirme ve Madde İstatistikleri | 10. Hafta | Test İstatistikleri | 11. Hafta | Test İstatistikleri | 12. Hafta | Alternatif Ölçme ve Değerlendirme | 13. Hafta | Değerlendirme ve Not Verme | 14. Hafta | Değerlendirme ve Not Verme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Kutlu, Ö., D. Doğan ve İ. Karakaya. (2008). Öğrenci Başarısının Belirlenmesi. Ankara: Pegem Akademi. Özçelik, D.A. (1999). Test Hazırlama Kılavuzu. Ankara: ÖSYM Yayınları. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Diğer,Sorun/Problem Çözme,Tartışma |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |