Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Eğitim Programları ve Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME EPÖ665 Üçüncü Yarıyıl (Güz) 3 + 0 9

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI2
YARIYILÜçüncü Yarıyıl (Güz)
AKTS9
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Halil Giray Berberoğlu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Eğitim ve öğretim etkinliklerinde ölçme ve değerlendirmenin önemini tartışabilecektir.
2) Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.
3) Eğitimde ölçülebilen farklı özelliklere uygun ölçme araçları hazırlayabilecektir.
4) Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemleri uygulayabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIÖlçme ve değerlendirmeye ilişkin temel kavramlar, klasik yöntemler (kağıt-kalem testleri), alternatif yöntemler (performans değerlendirme, portfolyo değerlendirme), geçerlik ve güvenirlik, madde ve test istatistikleri
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
2. Hafta Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
3. Hafta Ölçme ve Değerlendirmenin önemi ve gerekliliği
4. Hafta Güvenirlik ve geçerlik
5. Hafta Güvenirlik ve Geçerlik
6. Hafta Ölçme araçlarının hazırlanması
7. Hafta Test Geliştirme ve Madde İstatistikleri
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Test Geliştirme ve Madde İstatistikleri
10. Hafta Test İstatistikleri
11. Hafta Test İstatistikleri
12. Hafta Alternatif Ölçme ve Değerlendirme
13. Hafta Değerlendirme ve Not Verme
14. Hafta Değerlendirme ve Not Verme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARKutlu, Ö., D. Doğan ve İ. Karakaya. (2008). Öğrenci Başarısının Belirlenmesi. Ankara: Pegem Akademi. Özçelik, D.A. (1999). Test Hazırlama Kılavuzu. Ankara: ÖSYM Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Diğer,Sorun/Problem Çözme,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4    X    
P5    X    
P6       
P7       
P8       
P9       
P10       
P11       
P12       
P13       
P14       
P15       
P16       
P17       
P18       
P19       
P20