Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Eğitim Programları ve Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı

Program Yeterlilikleri (Kazanımları)

  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini mesleki ve akademik yaşantısında etkili bir biçimde kullanabilme becerisi
  • Gereksinim belirleme ve gereksinime dayalı eğitim programı taslağı geliştirme becerisi
  • Etkili bir öğretmen eğitimi süreci için öneriler geliştirebilme becerisi
  • Eğitimde nicel ve nitel araştırma yöntemleri bilgisi
  • Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda elde edilen verileri uygun istatistiksel yöntem ve tekniklerle analiz edebilme becerisi
  • Eğitim programları ve öğretim alanının bilimsel, toplumsal, ekonomik, psikolojik, tarihsel, teknolojik, felsefi temelleri bilgisi
  • Eğitim programları ve öğretim alanında edindiği bilgi ve becerileri çalışma alanına transfer edebilme becerisi
  • Eğitim programları ve öğretim alanında ortaya konulan sorunların çözümü için öngörülen araştırma süreci tasarısını uygulayabilme becerisi
  • Program geliştirme sürecini tüm boyutlarıyla analiz edebilme ve tartışabilme becerisi
  • Yaşam boyu öğrenme becerisi
  • Farklı konu alanlarına ait uygulanmakta olan programları değerlendirme çalışmalarını yürütebilme becerisi
  • Eğitim programları ve öğretim alanındaki bilimsel gelişmeleri izleme becerisi
  • Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili araştırma bulgularını analiz edip yorumlayabilme becerisi
  • Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili sorunları belirleyebilme ve ortaya koyabilme becerisi
  • Eğitim programları ve öğretim alanıyla ilgili sorunların çözümü için uygun araştırma sistematiği planlayabilme becerisi
  • Eğitim programları ve öğretim alanı ile eğitim bilimlerinin diğer alanları arasındaki etkileşimi yorumlayabilme becerisi
  • Çeşitli öğretme/öğrenme kuramlarına dayalı olarak öğrenme ve öğretmenin nasıl oluştuğu açıklayabilme becerisi
  • Etkili öğrenme ve öğretme süreçleri geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi
  • Türkiye ve çeşitli ülkelerin öğretmen yetiştirme sistemlerini ölçütlere dayalı olarak değerlendirebilme becerisi
  • Eğitim programları ve öğretim alanında edindiği bilgileri çeşitli eğitsel sorunların çözümünde kullanabilme becerisi