Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) müzik sanatının romantik dönemini diğer sanat dalları ile karşılıklı olarak tanır, bu dönemin sanat tarihi içerisindeki gelişmeleri ileri düzeyde kavrar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Müzik sanatının romantik dönemini diğer sanat dalları ile karşılıklı olarak değerlendirilmesi, bu dönemde sanat tarihi içerisindeki gelişmeler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Viyana Klasikleri bestecileri ve besteleri ile dönemim genel sanat anlayışının karşılaştırılması
2. Hafta
Beethoven;besteciliği ve besteleri ile dönemindeki ressamların yapıtlarının karşılaştırmalı analizleri
3. Hafta
Erken Romantik dönem bestecilerinin eserleri (Weber-Schubert-Berlioz- Mendelssohn) eserleri ile dönemindeki ressamların yapıtlarının karşılaştırmalı analizleri
4. Hafta
Chopin-Paganini-Lizst'in besteleri ile dönemindeki ressamların yapıtlarının karşılaştırmalı analizleri
5. Hafta
Ulusalcı Akım bestecilerinin eserleri ile dönemlerindeki ressamların yapıtlarının karşılaştırmaslı analizleri.
6. Hafta
Wagner ve müziği ve dönemim mimari anlayışlının karşılıklı yorumlanması
7. Hafta
Wagner ve müziği ve dönemim resim anlayışının karşılıklı yorumlanması
8. Hafta
Romantik dönem müziği içersinde opera müziğinin gelişiminde mimari sanatının etkisi. Ara Sınav.
9. Hafta
Romantik dönem sonu besteciler ve besteleri ile 19.yüzyılsonu sanatının biçim anlayışının karşılaştırılması.
10. Hafta
J.Brahms ve müziğinin karekteristik özellikleri ile dönemimin heykel ve resim sanatının biçim anlayışının karşılıklı analizi.
11. Hafta
P.Çaykovski ve müziğinin karekteristik özellikleri ile Rus klasik sanat anlayışının etkileşimi.
12. Hafta
C.Debussy ve müziğinin karekteristik özellikleri ile empresyonizt sanat anlayışının karşılıklı analizi.
13. Hafta
A.Dvorak ve müziğinin karekteristik özellikleri ile Çek sanatının karşılıklı ilişkileri.
14. Hafta
G.Mahler ve müziğinin karekteristik özellikleri ve döneminin mimari anlayışının karşılıklı analizi.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ahmet Say;Müzik Tarihi,müzik Ansiklopedisi Yay.,Ankara,2000. Lütfü Erol, Müziğin Sırrı, Yurtrenkleri Yay., Ankara, 2000 Leyla Pamir; Müzikte Geniş Soluklar,Ada Yay.,Ankara,Tarihsiz. Cavidan Selanik;Müziğin Tarihsel Serüveni,Doruk Yay.,Ankara,1999 Evin İlyasoğlu;Zaman İçinde Müzik,Yapı Kredi Yay.,İstanbul,1995 Roger Kamıen;Music,McGraw-Hill Press,USA,2000 E.H. Gobrich;Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi Yay..,İstanbul,1999 Adnan Turani; Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitabevi Yay..,İstanbul,1992
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
4
56
Final Sınavına Hazırlık
1
18
18
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
13
13
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Danışmanla Toplantı
1
1
1
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30
4
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ