Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) müzik sanatının Viyana klasikleri dönemini diğer sanat dalları ile karşılıklı olarak tanır, bu dönemin sanat tarihi içerisindeki gelişmeleri ileri düzeyde kavrar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Müzik sanatının viyana klasikleri dönemini diğer sanat dalları ile karşılıklı olarak değerlendirilmesi, bu dönemde sanat tarihi içerisindeki gelişmeler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Geç Barok dönemi müziği bestecilerinin eserleri ile dönemin resim sanatındaki eserler arasındaki biçimsel ilişkiler
2. Hafta
J.S.Bach ve Müziği ve dönemin diğer sanat akımlarının özellikleri
3. Hafta
Müzik sanatında Viyana Klasikleri Dönemine ait tarihsel gelişmeler ile aynı dönemin resim ve mimari sanatlarının karşılaştırılması
4. Hafta
Haydn'ın besteciliği,besteleri/ Haydn ve Mozart ilişkileri
5. Hafta
Mozart ve müzği;besteciliği,eserleri ile aynı yılların önemli ressamların eserlerineki ilişkiler
6. Hafta
W.A.Mozart'ın besteciliği ile aynı dönemin heykel sanatçılarının eserlerindeki ortak ve farklı yanlar
7. Hafta
W.A.Mozart'ın eserleri ile aynı dönemin mimari snatının biçim anlayışının karşılaştırılması
8. Hafta
L.V. Beethoven ve Müziği; besteciliğiile ile aynı yılların önemli ressamların eserlerineki ilişkiler. Ara sınav.
9. Hafta
Beethoven besteciliğinin dönemin genel sanat anlayışı ile bağlantısı.
10. Hafta
Klasik dönemin Senfonik eserleri ile aynı dönemin mimari anlayışının karşılaştırmalı analizleri
11. Hafta
Klasik dönemin oda müziği eserleri ile aynı dönemim önemli resim yapıtlarının biçimsel yöneden karşılaştırmalı analizleri
12. Hafta
Klasik dönemin heykel sanatındaki biçim anlayışı ile aynı dönemin müzik sanatındaki biçim anlayışının karşılaştırılmalı analizleri
13. Hafta
Klasik dönemde opera sanatı
14. Hafta
Klasik dönemin müzik,resim,mimari ve heykel sanatının bütün halinde karşılaştırmalı analizleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ahmet Say;Müzik Tarihi,müzik Ansiklopedisi Yay.,Ankara,2000. Lütfü Erol, Müziğin Sırrı, Yurtrenkleri Yay., Ankara, 2000 Leyla Pamir; Müzikte Geniş Soluklar,Ada Yay.,Ankara,Tarihsiz. Cavidan Selanik;Müziğin Tarihsel Serüveni,Doruk Yay.,Ankara,1999 Evin İlyasoğlu;Zaman İçinde Müzik,Yapı Kredi Yay.,İstanbul,1995 Roger Kamıen;Music,McGraw-Hışş Press,USA,2000 E.H. Gobrich;Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi Yay..,İstanbul,1999 Adnan Turani; Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitabevi Yay..,İstanbul,1992
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
4
56
Final Sınavına Hazırlık
1
18
18
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
13
13
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Danışmanla Toplantı
1
1
1
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30
4
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ