DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 7 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Hasan Tahsin Fendoğlu
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bu dersin temel çıktısı öğrencilerin ifade özgürlüğü konusunda duyarlı birer hukukçu olmalarını sağlamak olacaktır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu derste ifade özgürlüğü ve bu özgürlüğün demokrasilerdeki önemi anlatılacaktır. İfade Özgürlüğü İnsan Hakları Evrensel Beyannamesinin 19. maddesinde ve Medeni ve Siyasi Haklar Uluslararası Sözleşmesinde ve Avrupa İnsan Hakları sözleşmesinde düzenlenmiştir. AİHS bu hakkın kanaat özgürlüğü ile kamu otoritelerinin müdahalesi ve ülke sınırları söz konusu olmaksızın haber veya fikir almak veya vermek özgürlüğünü de içerdiğini belirtmiştir. Bu derste bu özgürlük ülkemiz göz önüne alınarak incelenmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | İfade özgürlüğünün diğer haklarla ilişkisi | 2. Hafta | İfade özgürlüğünün diğer haklarla ilişkisi | 3. Hafta | İfade özgürlüğünn diğer haklarla ilişkisi | 4. Hafta | İfade özgürlüğü ve demokrasi | 5. Hafta | İfade özgürlüğünün sınırları | 6. Hafta | İfade özgürlüğünn sınırları | 7. Hafta | İfade özgürlğünün sınırları | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Anayasa Mahkemesi kararlarında ifade özgürlüğü | 10. Hafta | Anayasa Mahkemesi kararlarında ifade özgürlüğü | 11. Hafta | Internet ve ifade özgürlüğü | 12. Hafta | Internet ve ifade özgürlüğü | 13. Hafta | Akademik özgürlük ve ifade özgürlüğü | 14. Hafta | Akademik özgürlük ve ifade özgürlüğü |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1) Öğrencilerin öncelikle kaynakları ders notları ve öğretim elemanı tarafından öğrencilere dağıtılan dokümanlardır.
2) Akademik dönem boyunca takip edilecek temel kaynaklar:
- Mill, J.S., 1978, On Liberty. Indianapolis:Hackett Publishing Press. - Council of Europe. 2007. Freedom of Expression in Europe: Case-Law Concerning Article 10 of the European Convention of Human Rights. Council of Europe.
- Sunstein, C., 1994, Democracy and the Problem of Free Speech. New York: Free Press..
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Diğer | 1 | 60 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 4 | 5 | 20 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 7 | 7 | Laboratuvar | 14 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 4 | 18 | 72 | Toplam İş Yükü | | | 210 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 7 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 7 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |