DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Feride Bahar Işın
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. 2) Fırsatı rekabetçi avantaja dönüştürmenin kritik konularına hakim olabilme becerisi kazanır 3) Yeni ürünleri planlama ve üretme tekniklerini kullanabilme becerisi kazanır 4) Yeni ürünler geliştirmenin ve sunmanın rekabet etkisini tanımlayabilme becerisi kazanır
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Girişimcilik ve inovasyon strateji ve teorileri, E-inovasyon, Açık inovasyon, Yeni ürünleri planlama ve üretme teknikleri, Tüketici yenilikçiliği, Pazarlama yeniliği ve yeniliklerin pazarlanması |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Girişimcilerin ve teknik yöneticilerin fırsatı rekabetçi avantaja nasıl dönüştüreceklerinin kritik konuları | 2. Hafta | Girişimcilik ve inovasyon strateji ve teorileri | 3. Hafta | Girişimcilik ve inovasyonun ekonomik ve sosyal etkileri | 4. Hafta | E-inovasyon | 5. Hafta | Açık inovasyon | 6. Hafta | Ürün ve hizmet yenilikleri | 7. Hafta | Yeni ürünleri planlama ve üretme teknikleri, Ürün yönetimi | 8. Hafta | Arasınav | 9. Hafta | Yeni ürün geliştirmenin ve sunmanın rekabet etkisi | 10. Hafta | Tüketici yenilikçiliği | 11. Hafta | Pazarlama yeniliği ve yeniliklerin pazarlanması | 12. Hafta | Örgütsel yenilik | 13. Hafta | Inovasyonun önündeki engeller | 14. Hafta | Proje Sunuşları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Robert A. Burgelman, Clayton M. Christensen, Steven C Wheelwright, Strategic Management of Technology and Innovation, McGraw-Hill/Irwin Kate Goffin, Rick Mitchell, Innovation Management : Strategy and Implementation Using the Pentathlon Framework, Palgrave |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Sunum,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 10 | Mini-Sınav | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 1 | 14 | 14 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 13 | 182 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 1 | 14 | 14 | Toplam İş Yükü | | | 306 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10,2 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |