Anasayfa  »  Fen Bilimleri Enstitüsü »  Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İŞ VE ZAMAN ETÜDÜ MT519 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Gülin Feryal Can
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi kazanır
3) Bir sistem, eleman ve prosesi istenilen ihtiyaçları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi kazanır
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi kazanır
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır
6) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanır
7) Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri ve modern mühendislik aygıtlarını kullanabilme becerisi kazanır
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIİş Etüdünün, verimliliğin tanımları ve işletme içindeki yerleri, adımları. Metot etüdünün tanımı. Kullanılan Şemalar (süreç şemaları, zaman ölçekli şemalar, hareket diyagramları). İş etüdünün uygulama alanları. Nomogramlar. İş ölçümü, teknikleri. İş örneklemesi. Zaman etüdü. Zaman etüdü uygulamaları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta İş Etüdü Tanımı ve Tarihsel Gelişimi
2. Hafta Metot Etüdü
3. Hafta Araştırma ve Problem Çözme Teknikleri
4. Hafta Akış Analizi
5. Hafta Zaman Etüdü
6. Hafta Temel Zaman, Dağılım ve Dinlenme Zamanları
7. Hafta Standart Zamanların Saptanması
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta İş Örneklemesi ve Yararları
10. Hafta Önceden Belirlenmiş Hareket Zaman Sistemleri (MTM)
11. Hafta Tek Çalışma, Grup Çalışması
12. Hafta Performans Değerlendirme ve Performans Yönetimi Sistemi
13. Hafta İş Analizleri.İş Değerlendirm Yöntemleri
14. Hafta Ücret Sistemleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1) Kurt, M, Dağdeviren, M, (2003) İş Etüdü, Gazi Kitapevi Yayınları;
(2) Niebel, B, Freivalds, A, (2003) Methods, Standards and Work Design, McGraw-Hill;
(3) Meyers, F.E, Stewart, J.R, (2002) Motion and Time Study for Lean Manufacturing, Prentice Hall
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1414196
Final Sınavına Hazırlık12525
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12525
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler11414
Toplam İş Yükü306
Toplam İş Yükü / 3010,2
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1  X   X     X       X
P2  X   X     X       X
P3      X        
P4              X
P5    X          
P6        X      
P7            X  
P8             
P9             
P10             
P11