DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yaşam kalitesi ve sağlıkla ilgili yaşam kalitesi kavramlarını bilir ve ayırt eder, 2) Sağlıkla ilgili yaşam kalitesinin alt parametrelerini tanır ve bu parametreleri birbirleri ile ilişkilendirir, 3) Sağlıkla ilgili yaşam kalitesini değerlendirir ve yorumlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır. |
DERS TANIMI | Sağlığa bağlı yaşam kalitesinin tanımı, temel kavramları, ölçümü, ölçeklerin kültürel uyarlaması, klinik uygulamalardaki yeri, sağlık ekonomisindeki kullanımında yeri ve öneminin aktarılması dersin temel amacıdır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Uzun mu yaşamak istersiniz kaliteli mi? Sağlıkla ilgili yaşam kalitesi nedir? | 2. Hafta | ICF ve sağlıkla ilgili yaşam kalitesi | 3. Hafta | Yaşam kalitesini etkileyen faktörler ve bu faktörlerin birbirleri ile etkileşimi | 4. Hafta | Ağrı ve uykunun yaşam kalitesine etkileri | 5. Hafta | Fiziksel hareketlilik ve yorgunluğun yaşam kalitesine etkileri | 6. Hafta | Emosyonel durum, stres ve anksiyetenin yaşam kalitesine etkisi | 7. Hafta | Yaşam kalitesinin değerlendirilmesi-Genel yaşam kalitesi değerlendirmeleri | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Hastalığa özel yaşam kalitesi değerlendirme yöntemleri | 10. Hafta | Nörolojik hastalıklarda yaşam kalitesi | 11. Hafta | Ortopedik hastalıklarda yaşam kalitesi | 12. Hafta | Çocuk ve yaşam kalitesi | 13. Hafta | Bakım verenlerin yaşam kalitesi | 14. Hafta | Sağlık çalışanlarının yaşam kalitesi |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | D. Fidan, B.Ünal. Sağlığa ilişkin yaşam kalitesi kavramı ve ölçüm yöntemleri. Sağlık ve toplum, 2003. A. Bowling. Measuring Health: a review of quality of life measurement scale, 1991.www.dwp.gov.uk S. Başaran, R.Güzel. Yaşam Kalitesi ve sağlık sonuçlarını değerlendirme ölçütleri. Romatizma 2005; 20(1):55-9. Ç. Öksüz, M.Kılınç, S.Aksu Yıldırım. Predictors of Health related quality of life in adult ambulatory independent neuromuscular diseases. Neurosciences 2009; 14(4): 355-9.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 25 | Ödev | 1 | 15 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 10 | 140 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 2 | 10 | 20 | Makale İnceleme | 7 | 7 | 49 | Toplam İş Yükü | | | 289 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 9,63 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |