Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Sağlık Kurumları İşletmeciliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SAĞLIĞA BAĞLI YAŞAM KALİTESİ SİP516 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yaşam kalitesi ve sağlıkla ilgili yaşam kalitesi kavramlarını bilir ve ayırt eder,
2) Sağlıkla ilgili yaşam kalitesinin alt parametrelerini tanır ve bu parametreleri birbirleri ile ilişkilendirir,
3) Sağlıkla ilgili yaşam kalitesini değerlendirir ve yorumlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMISağlığa bağlı yaşam kalitesinin tanımı, temel kavramları, ölçümü, ölçeklerin kültürel uyarlaması, klinik uygulamalardaki yeri, sağlık ekonomisindeki kullanımında yeri ve öneminin aktarılması dersin temel amacıdır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Uzun mu yaşamak istersiniz kaliteli mi? Sağlıkla ilgili yaşam kalitesi nedir?
2. Hafta ICF ve sağlıkla ilgili yaşam kalitesi
3. Hafta Yaşam kalitesini etkileyen faktörler ve bu faktörlerin birbirleri ile etkileşimi
4. Hafta Ağrı ve uykunun yaşam kalitesine etkileri
5. Hafta Fiziksel hareketlilik ve yorgunluğun yaşam kalitesine etkileri
6. Hafta Emosyonel durum, stres ve anksiyetenin yaşam kalitesine etkisi
7. Hafta Yaşam kalitesinin değerlendirilmesi-Genel yaşam kalitesi değerlendirmeleri
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Hastalığa özel yaşam kalitesi değerlendirme yöntemleri
10. Hafta Nörolojik hastalıklarda yaşam kalitesi
11. Hafta Ortopedik hastalıklarda yaşam kalitesi
12. Hafta Çocuk ve yaşam kalitesi
13. Hafta Bakım verenlerin yaşam kalitesi
14. Hafta Sağlık çalışanlarının yaşam kalitesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARD. Fidan, B.Ünal. Sağlığa ilişkin yaşam kalitesi kavramı ve ölçüm yöntemleri. Sağlık ve toplum, 2003.
A. Bowling. Measuring Health: a review of quality of life measurement scale, 1991.www.dwp.gov.uk
S. Başaran, R.Güzel. Yaşam Kalitesi ve sağlık sonuçlarını değerlendirme ölçütleri. Romatizma 2005; 20(1):55-9.
Ç. Öksüz, M.Kılınç, S.Aksu Yıldırım. Predictors of Health related quality of life in adult ambulatory independent neuromuscular diseases. Neurosciences 2009; 14(4): 355-9.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav125
Ödev115
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1410140
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler21020
Makale İnceleme7749
Toplam İş Yükü289
Toplam İş Yükü / 309,63
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X  
P2     
P3     
P4     
P5     
P6     
P7     
P8      X
P9     
P10     
P11     
P12     
P13