DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Hakkı İlker Koştur
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Satrancı planlayarak uygulayabilecek, 2) Satrancın yararlı sosyal etkinlik olduğunu keşfedebilecektir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Satrancın tarihsel gelişimi ve genel özellikleri. Satrancın gelişimsel ve eğitsel katkıları. Satrancın davranışsal, sosyal, duygusal, psiko-motor ve dil gelişimi ve matematik eğitimine katkıları. Satranç tahtasının incelenmesi, beyaz ve siyah satranç taşlarının, satranç tahtasında farklılaşması, satranç taşlarının ve konumların temel cebirsel gösterimleri, taşların hareketleri ve kuralları. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Satrançın Esasları | 2. Hafta | Satrançın Esasları | 3. Hafta | Satrançın Esasları | 4. Hafta | Notasyon | 5. Hafta | Satrançta kalite | 6. Hafta | Satrançta pozisyonel üstünlük | 7. Hafta | Satrançta pozisyonel üstünlük | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Satrançta mat problemlerinin çözmek | 10. Hafta | Satrançta mat problemlerinin çözmek | 11. Hafta | Satrançta mat problemlerinin çözmek | 12. Hafta | Satrançta piyon finalleri | 13. Hafta | Satrançta piyon finalleri | 14. Hafta | Satrançta piyon finalleri |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Capablanca, J.R. (1988) Satrancın Esasları. İstanbul. Anka Ofset. Averbach, Y. (1985) Oyun Sonu. İstanbul. Reti, R. (1983) Satrançta Büyük Ustalar Modern Görüşler. İstanbul. Palavan, S. (1991) Satrançta Piyon Finalleri. İstanbul. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Eğitim-Uygulama,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Uygulama/Pratik | 1 | 40 | Örnek Olay Sunumu | 1 | 60 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |