Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TÜRK EĞİTİM TARİHİ GNK314 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Sadegül Akbaba Altun
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Eğitimimizi zaman ve konu bütünlüğü içinde ele alıp analiz edip sentezleyebilecek,
2) Eğitim Tarihi aracılığı ile eğitimin Türk Toplumu açısından önemini kavrayabilecek,
3) Öğretmenlik yaşamında, geçmişte yaşanılan eğitimdeki tarihsel olaylardan yararlanabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITürk eğitim tarihinin, eğitim olgusu açısından önemi. Cumhuriyetten önceki eğitim durumu ve öğretmen yetiştiren kurumlar. Türk Eğitim Devrimi 1: Devrimin tarihsel arka planı, felsefi, düşünsel ve politik temelleri. Türk Eğitim Devrimi 2: Tevhid-i Tedrisat Kanunu: tarihsel temelleri, kapsamı, uygulanışı ve önemi; Türk eğitim sisteminde laikleşme.Türk Eğitim Devrimi 3: Karma eğitim ve kızların eğitimi, Yazı Devrimi, millet mektepleri, halk evleri. Türkiye Cumhuriyeti eğitim sisteminin dayandığı temel ilkeler. Köy Enstitüleri, Eğitim Enstitüleri ve Yüksek Öğretmen Okulları. Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme. Yakın dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Türk eğitim tarihinin, eğitim olgusu açısından önemi
2. Hafta Cumhuriyetten önceki eğitim durumu ve öğretmen yetiştiren kurumlar: Orta Çağda Eğitim
3. Hafta Cumhuriyetten önceki eğitim durumu ve öğretmen yetiştiren kurumlar: Yeni Çağda ve Tanzimat Öncesi Eğitim
4. Hafta Cumhuriyetten önceki eğitim durumu ve öğretmen yetiştiren kurumlar: Tanzimat Döneminde Eğitim
5. Hafta Cumhuriyetten önceki eğitim durumu ve öğretmen yetiştiren kurumlar: Birinci Meşrutiyet Döneminde Eğitim
6. Hafta Cumhuriyetten önceki eğitim durumu ve öğretmen yetiştiren kurumlar: Mutlakiyet ve İkinci Meşrutiyet Döneminde Eğitim
7. Hafta Türk Eğitim Devrimi 1: Devrimin tarihsel arka planı, felsefi, düşünsel ve politik temelleri.
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Türk Eğitim Devrimi 2: Tevhid-i Tedrisat Kanunu: tarihsel temelleri, kapsamı, uygulanışı ve önemi; Türk eğitim sisteminde laikleşme.
10. Hafta Türk Eğitim Devrimi 2: Tevhid-i Tedrisat Kanunu: tarihsel temelleri, kapsamı, uygulanışı ve önemi; Türk eğitim sisteminde laikleşme.
11. Hafta Türk Eğitim Devrimi 3: Karma eğitim ve kızların eğitimi, Yazı Devrimi, millet mektepleri, halk evleri. Türkiye Cumhuriyeti eğitim sisteminin dayandığı temel ilkeler.
12. Hafta Türk Eğitim Devrimi 3: Karma eğitim ve kızların eğitimi, Yazı Devrimi, millet mektepleri, halk evleri. Türkiye Cumhuriyeti eğitim sisteminin dayandığı temel ilkeler.
13. Hafta Köy Enstitüleri, Eğitim Enstitüleri ve Yüksek Öğretmen Okulları.
14. Hafta Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme. Yakın dönemde Türk eğitim alanındaki gelişmeler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAkyüz, Yahya. Türk Eğitim Tarihi M.Ö. 1000-M.S. 2004. 14.Baskı. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2004
Binbaşıoğlu, Cavit. Türk Eğitim Düşüncesi Tarihi. Ankara: AnıYayıncılık, 2005
Binbaşıoğlu, Cavit. Başlangıçtan Günümüze Türk Eğitim Düşüncesi Tarihi. Ankara: Anı Yayıncılık, 2009
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav110
Ödev110
Mini-Sınav330
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X    
P2     
P3     
P4     
P5     
P6     
P7     
P8  X    
P9     
P10     
P11     
P12     
P13     
P14      X
P15     
P16      X
P17     
P18