Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİM HUKUKU GNK303 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Hukuk ve yönetim hukuku kavramlarında bilgi sahibi olabilecek,
2) Çocuk hakları, insan hakları ve çevre haklarında bilgi sahibi olabilecek,
3) Öğretmenlerin idari ve toplumsal yargı sürecinin nasıl olduğunu bilebilecek,
4) Türk Eğitim Sistemini etkileyen temel yasaların neler olduğunu bilebilecek,
5) Bilgi toplumu kavramı ve Türk Eğitim Sistemine Etkilerini tartışabilecek,
6) Küreselleşme ve Türk Eğitim Sistemine Etkilerini tartışabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIHukuk ile ilgili temel kavramlar, Milli Eğitim ile ilgili yasalar, eğitimin anayasal dayanakları, öğretmenin hak ve yetkileri, çocuk hakları ve mahkemeleri, çocuklarla ilgili yasal düzenlemeler, ilgili mahkeme ve içtihat kararlarını içermektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Hukuk ve yönetim hukuku kavramları
2. Hafta Yönetim hukukunun kaynakları
3. Hafta Yönetimde hak ve görev kavramları
4. Hafta Çocuk hakları ve insan hakları evrensel beyannamesi
5. Hafta Çevre hakkı ve Kyoto sözleşmesi
6. Hafta Öğretmenlerin yönetsel ve yargısal denetim süreci
7. Hafta Öğretmenlerin idari ve yargısal denetim süreci
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Türk Eğitim Sistemini etkileyen temel yasalar
10. Hafta Türk Eğitim Sistemini etkileyen temel yasalar
11. Hafta Bilgi toplumu kavramı ve Türk Eğitim Sistemine Etkileri
12. Hafta Küreselleşme ve Türk Eğitim Sistemine Etkileri
13. Hafta Soruşturma örnek olayı
14. Hafta Soruşturma örnek olayı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAKYÜZ, Emine: Eğitim Hukuku, (Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eğitim Araştırmaları Merkezi, Teksir No: 6, Ankara 1981).
Akyüz, E. (1981). AKYÜZ, Emine: Ulusal ve Uluslararası Hukukta Çocuğun Haklarının ve Güvenliğinin Korunması, Ankara 2000, 671 s. (Milli Eğitim Bakanlığı Yayını).
Akyüz, E. (2000). Ulusal ve Uluslararası Hukukta Çocuğun Haklarının ve Güvenliğinin Korunması, Ankara, 671 s. (Milli Eğitim Bakanlığı Yayını).
Akyüz, E. Çocuğun Güvenliği Sorunu, Ankara 1989, (Yargıçoğlu Matbaası)
Can Halil ve Semih Güner 2001 Hukukun Temel Kavramları. Ankara: Siyasal Kitabevi.
Gözübüyük, Şeref. 2004 Hukuka Giriş. Ankara: Turhan Kitabevi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Rapor Hazırlama,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev110
Proje120
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2           
P3           
P4           
P5           
P6           
P7           
P8           
P9           
P10           
P11           
P12           
P13           
P14           
P15           
P16  X   X   X   X   X   X
P17           
P18