Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Ergenliğe ait temel terimleri ve kuramları anlayabilecek, 2) Ergenlik döneminde meydana gelen biyolojik değişimleri tanıyabilecek, 3) Ergenlik döneminde meydana gelen bilişsel değişiklikleri anlayabilecek, 4) Ergenlik döneminde meydana gelen psikososyal değişiklikleri anlayabilecek, 5) Ergenlerle aileleri arasındaki ilişki biçimlerini ve bu ilişkide rol oynayan etmenleri anlayabilecek, 6) Ergen akran gruplarının doğasını ve etkili olan değişkenleri bilebilecek, 7) Ergenlik döneminde kimlik kazanımı ve bu süreçte yaşanan güçlükleri ve etkilerini anlayabilecek, 8) Ergenlerde özerklik ve ahlak gelişimini anlayabilecek, 9) Ergenlikte yakınlık gelişimi ve etkili olan değişkenleri tanıyabilecek, 10) Ergenlik döneminde cinsellik ve bununla ilgili tutumları anlayabilecek, 11) Ergenlik döneminde başarı güdüsünü tanıma ve mesleki başarıda etkili olan etmenleri anlayabilecek, 12) Ergenlik döneminde karşılaşılan psikososyal sorunları anlayabilme ve uygun rehberlik ve tutumlarda bulunabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu bağlamda ergenlik dönemi, kişilik gelişimi, sosyal gelişim, Freud'un psikoanalitik ve Erikson'un psikososyal kişilik kuramları, kimlik karmaşası, davranış bozuklukları, suç ve şiddet, alkol ve madde kullanımı, hiperaktivite, depresyon-intihar, yeme bozuklukları, cinsel davranış bozuklukları, şizofreni, kendilik değeri ve karar verme, gençlik sorunlarını ortaya çıkaran sosyolojik süreç, Türkiye'de çeşitli kategorilerde gençlik ve sorunları, gençlik alt kültürleri ve gençlik kuşakları aktarılacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Farklı Bağlamlarda Ergen Gelişimi
2. Hafta
Biyolojik Geçişler
3. Hafta
Bilişsel Geçişler
4. Hafta
Toplumsal Geçişler
5. Hafta
Aileler
6. Hafta
Akran Grupları
7. Hafta
Okullar
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
İş ve Serbest Zaman
10. Hafta
Kimlik
11. Hafta
Özerklik ve Yakınlık
12. Hafta
Cinsellik ve Başarı
13. Hafta
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
14. Hafta
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Steinberg L. Ergenlik. (Ed: Çok F.)1. Baskı, Ankara: İmge Kitapevi, 2007. Siyez DM. Ergenlerde problem Davranışlar. 1. Baskı, Ankara: Pegem Akademi, 2009. Gander MJ, Gardiner HW. Çocuk ve Ergen Gelişimi. Ed: Onur B. 5. Baskı, Ankara: İmge Kitapevi, 2004. Eskin M. İntihar: Anlama, Değerlendirme, Tedavi ve Önleme. 1. Baskı, Ankara: Çizgi Kitapevi, 2003.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Mini-Sınav
2
15
Uygulama/Pratik
2
25
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ