Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ERGENLİK DÖNEMİ VE KARŞILAŞILAN SORUNLAR GNK202 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Figen Çok
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Ergenliğe ait temel terimleri ve kuramları anlayabilecek,
2) Ergenlik döneminde meydana gelen biyolojik değişimleri tanıyabilecek,
3) Ergenlik döneminde meydana gelen bilişsel değişiklikleri anlayabilecek,
4) Ergenlik döneminde meydana gelen psikososyal değişiklikleri anlayabilecek,
5) Ergenlerle aileleri arasındaki ilişki biçimlerini ve bu ilişkide rol oynayan etmenleri anlayabilecek,
6) Ergen akran gruplarının doğasını ve etkili olan değişkenleri bilebilecek,
7) Ergenlik döneminde kimlik kazanımı ve bu süreçte yaşanan güçlükleri ve etkilerini anlayabilecek,
8) Ergenlerde özerklik ve ahlak gelişimini anlayabilecek,
9) Ergenlikte yakınlık gelişimi ve etkili olan değişkenleri tanıyabilecek,
10) Ergenlik döneminde cinsellik ve bununla ilgili tutumları anlayabilecek,
11) Ergenlik döneminde başarı güdüsünü tanıma ve mesleki başarıda etkili olan etmenleri anlayabilecek,
12) Ergenlik döneminde karşılaşılan psikososyal sorunları anlayabilme ve uygun rehberlik ve tutumlarda bulunabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu bağlamda ergenlik dönemi, kişilik gelişimi, sosyal gelişim, Freud'un psikoanalitik ve Erikson'un psikososyal kişilik kuramları, kimlik karmaşası, davranış bozuklukları, suç ve şiddet, alkol ve madde kullanımı, hiperaktivite, depresyon-intihar, yeme bozuklukları, cinsel davranış bozuklukları, şizofreni, kendilik değeri ve karar verme, gençlik sorunlarını ortaya çıkaran sosyolojik süreç, Türkiye'de çeşitli kategorilerde gençlik ve sorunları, gençlik alt kültürleri ve gençlik kuşakları aktarılacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Farklı Bağlamlarda Ergen Gelişimi
2. Hafta Biyolojik Geçişler
3. Hafta Bilişsel Geçişler
4. Hafta Toplumsal Geçişler
5. Hafta Aileler
6. Hafta Akran Grupları
7. Hafta Okullar
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta İş ve Serbest Zaman
10. Hafta Kimlik
11. Hafta Özerklik ve Yakınlık
12. Hafta Cinsellik ve Başarı
13. Hafta Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
14. Hafta Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARSteinberg L. Ergenlik. (Ed: Çok F.)1. Baskı, Ankara: İmge Kitapevi, 2007.
Siyez DM. Ergenlerde problem Davranışlar. 1. Baskı, Ankara: Pegem Akademi, 2009.
Gander MJ, Gardiner HW. Çocuk ve Ergen Gelişimi. Ed: Onur B. 5. Baskı, Ankara: İmge Kitapevi, 2004.
Eskin M. İntihar: Anlama, Değerlendirme, Tedavi ve Önleme. 1. Baskı, Ankara: Çizgi Kitapevi, 2003.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Mini-Sınav215
Uygulama/Pratik225
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8Ö9Ö10Ö11Ö12
P1                       
P2                       
P3                       
P4                       
P5                       
P6                       
P7                       
P8                       
P9                       
P10                       
P11                       
P12                       
P13                       
P14                       
P15                        X
P16                       
P17                       
P18