Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİM FELSEFESİ GNK106 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Eğitim felsefesi ile ilgili akımları bilebilecek,
2) Eğitim felsefesi akımlarının eğitime yansımalarını analiz edebilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIEğitiminle ilgili temel kavramlar, felsefenin temel sorunları ve uğraşı alanları (ontoloji-epistemoloji-aksiyoloji-mantık), eğitimin felsefi boyutları (eğitim ve insan tabiatı; eğitim ve toplum; eğitim ve evren), "iyi" felsefenin ölçütleri (güvenirlik, bütünlük, tutarlılık, verimlilik), temel felsefeler (idealizm, realizm, pragmatizm, existentializm), temel eğitim akımları (daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik, yeniden kurmacılık, varoluşculuk), Türk Eğitim Sistemi'nin felsefi boyutları, öğretmen ve eğitim felsefesi
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersle ilgili bilgiler ve tanışma
2. Hafta Felsefenin Temel Disiplinleri: Varlık Nedir? Bilgi Nedir? Değer Nedir?
3. Hafta Felsefe ve Diğer Disiplinler: Bilim, Sanat, Din
4. Hafta Felsefi Akımlar
5. Hafta Felsefi Akımlar ve Eğitim İlişkisi
6. Hafta Eğitim İle İlgili Akımlar
7. Hafta Türk Eğitiminde Görüşler
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Doğu Felsefeleri, Din ve Eğitim
10. Hafta Yeniden Yapılandırmacılık ve Eğitim
11. Hafta Davranışçılık ve Eğitim
12. Hafta Analitik Felsefe ve Eğitim
13. Hafta Felsefe, Eğitim ve Postmodernizim
14. Hafta Dersin Değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBaşaran, İ. E. (2007). Eğitim Bilimine Giriş, Ankara: Ekinoks.
Topdemir, H. G. (2008). Felsefe. Pegem Akademi.
Şişman, M. (2003). Öğretmenliğe Giriş. Pegem Akademi.
Ozman, H., & Craver. S. (1995). Philosophical Foundation of Education (5th Ed). New Jersey.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Diğer,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1   
P2   
P3   
P4   
P5  X  
P6  X   X
P7   
P8   
P9   
P10   
P11   
P12   
P13   
P14   
P15   
P16  X   X
P17   
P18