Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eğitim felsefesi ile ilgili akımları bilebilecek, 2) Eğitim felsefesi akımlarının eğitime yansımalarını analiz edebilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Eğitiminle ilgili temel kavramlar, felsefenin temel sorunları ve uğraşı alanları (ontoloji-epistemoloji-aksiyoloji-mantık), eğitimin felsefi boyutları (eğitim ve insan tabiatı; eğitim ve toplum; eğitim ve evren), "iyi" felsefenin ölçütleri (güvenirlik, bütünlük, tutarlılık, verimlilik), temel felsefeler (idealizm, realizm, pragmatizm, existentializm), temel eğitim akımları (daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik, yeniden kurmacılık, varoluşculuk), Türk Eğitim Sistemi'nin felsefi boyutları, öğretmen ve eğitim felsefesi
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersle ilgili bilgiler ve tanışma
2. Hafta
Felsefenin Temel Disiplinleri: Varlık Nedir? Bilgi Nedir? Değer Nedir?
3. Hafta
Felsefe ve Diğer Disiplinler: Bilim, Sanat, Din
4. Hafta
Felsefi Akımlar
5. Hafta
Felsefi Akımlar ve Eğitim İlişkisi
6. Hafta
Eğitim İle İlgili Akımlar
7. Hafta
Türk Eğitiminde Görüşler
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Doğu Felsefeleri, Din ve Eğitim
10. Hafta
Yeniden Yapılandırmacılık ve Eğitim
11. Hafta
Davranışçılık ve Eğitim
12. Hafta
Analitik Felsefe ve Eğitim
13. Hafta
Felsefe, Eğitim ve Postmodernizim
14. Hafta
Dersin Değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Başaran, İ. E. (2007). Eğitim Bilimine Giriş, Ankara: Ekinoks. Topdemir, H. G. (2008). Felsefe. Pegem Akademi. Şişman, M. (2003). Öğretmenliğe Giriş. Pegem Akademi. Ozman, H., & Craver. S. (1995). Philosophical Foundation of Education (5th Ed). New Jersey.