Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TEKNOLOJİ PLANLAMASI BÖTE458 - 2 + 2 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Filiz Kalelioğlu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Okullarda teknoloji planlaması ile kavramları tanımlayabilecek,
2) Teknoloji planlama modellerini anlayabilecek,
3) Teknoloji planlaması için gerekli bileşenleri anlayabilecek,
4) Okul koşullarına uygun bir teknoloji planlama modeli geliştirebilecek ve değerlendirebilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITeknolojinin, eğitim-öğretim süreçlerinde kullanımının yaygınlaştırılmasına yönelik planlamanın gerçekleştirilebilmesi için; planlamanın öneminin anlaşılması, planlama için gerekli bileşenlerin farkına varılması, misyon, vizyon ve hedeflerin oluşturulması, başarı ölçütlerinin belirlenmesi ve sürekli değerlendirme yöntemlerinin ortaya konulması, bu dersin kazanımlarını oluşturmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Teknoloji Planlaması
2. Hafta Teknoloji Planlamasının Boyutları
3. Hafta Eğitim Yönetiminde Teknoloji
4. Hafta Okul Teknoloji Koordinatörü
5. Hafta Mccnab (1999) 8 Boyutlu Teknoloji Planlama Modeli
6. Hafta Jones (2005) 11 Halkalı Stratejik Teknoloji Planlama Modeli
7. Hafta Apple Comp (2005) 6 Aşamalı Teknoloji Planlama Modeli
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Okullarda Teknoloji Geliştirme ve Planlama Süreci -1
10. Hafta Okullarda Teknoloji Geliştirme ve Planlama Süreci -2
11. Hafta Okul Teknoloji Planlamalarının Değerlendirilmesi
12. Hafta Proje Sunumları
13. Hafta Proje Sunumları
14. Hafta Proje Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1) Saban, A. (2007). Okullarda Teknoloji Planlaması ve Koordinasyonu. Ankara:Pegem Yayıncılık.
2) Whitehead, B., Jensen, D., Boschee, F. (2002). Planning for Technology: A Guide for School Administrators, Technology Coordinators, and Curriculum Leaders. Corwin Publications.
3) Picciano, A., G. (2010). Educational Leadership and Planning for Technology (5th Edition). Pearson Education.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev220
Proje120
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X  
P2       
P3  X   X   X  
P4        X
P5       
P6       
P7       
P8       
P9        X
P10        X
P11       
P12        X
P13       
P14       
P15       
P16       
P17        X
P18