Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Okullarda teknoloji planlaması ile kavramları tanımlayabilecek, 2) Teknoloji planlama modellerini anlayabilecek, 3) Teknoloji planlaması için gerekli bileşenleri anlayabilecek, 4) Okul koşullarına uygun bir teknoloji planlama modeli geliştirebilecek ve değerlendirebilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Teknolojinin, eğitim-öğretim süreçlerinde kullanımının yaygınlaştırılmasına yönelik planlamanın gerçekleştirilebilmesi için; planlamanın öneminin anlaşılması, planlama için gerekli bileşenlerin farkına varılması, misyon, vizyon ve hedeflerin oluşturulması, başarı ölçütlerinin belirlenmesi ve sürekli değerlendirme yöntemlerinin ortaya konulması, bu dersin kazanımlarını oluşturmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Teknoloji Planlaması
2. Hafta
Teknoloji Planlamasının Boyutları
3. Hafta
Eğitim Yönetiminde Teknoloji
4. Hafta
Okul Teknoloji Koordinatörü
5. Hafta
Mccnab (1999) 8 Boyutlu Teknoloji Planlama Modeli
6. Hafta
Jones (2005) 11 Halkalı Stratejik Teknoloji Planlama Modeli
7. Hafta
Apple Comp (2005) 6 Aşamalı Teknoloji Planlama Modeli
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Okullarda Teknoloji Geliştirme ve Planlama Süreci -1
10. Hafta
Okullarda Teknoloji Geliştirme ve Planlama Süreci -2
11. Hafta
Okul Teknoloji Planlamalarının Değerlendirilmesi
12. Hafta
Proje Sunumları
13. Hafta
Proje Sunumları
14. Hafta
Proje Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1) Saban, A. (2007). Okullarda Teknoloji Planlaması ve Koordinasyonu. Ankara:Pegem Yayıncılık. 2) Whitehead, B., Jensen, D., Boschee, F. (2002). Planning for Technology: A Guide for School Administrators, Technology Coordinators, and Curriculum Leaders. Corwin Publications. 3) Picciano, A., G. (2010). Educational Leadership and Planning for Technology (5th Edition). Pearson Education.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
2
20
Proje
1
20
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ