DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Serdar Engin Koç
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öğrenme nesneleri kavramını anlayabilecek, 2) Eğitim-öğretim alanında ve öğrenme sürecinde öğrenme nesnelerinin rolünün anlayabilecek, 3) Öğrenme nesnelerine ilişkin uluslararası standartların farkına varabilecek, 4) Eğitimde ontolojilerin araştırılması ve farklı ontoloji modellerini karşılaştırabilecek, 5) Örnek bir öğrenme nesnesini tasarlayabilecek ve geliştirebilecektir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır. |
DERS TANIMI | Farklı yazılımları bünyesinde barındırarak öğretim tasarımının her bir adımında gerçekleştirilmesi gereken işlemlere yanıt veren, etkileşimli ve çoklu ortam sunan zengin öğretim materyallerini içeren, geniş çaplı e-öğrenme projelerinin geliştirilmesi. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Öğrenme Nesnesi Kavramları-Farklı Tanımlar | 2. Hafta | Öğrenme Nesnelerinin Avantajları | 3. Hafta | Öğretim Tasarımında Öğrenme Nesnelerinin Yeri | 4. Hafta | Öğrenme Nesnelerinin Eğitimde Kullanılması: Örnekler | 5. Hafta | Öğrenme Nesnelerinin E-Öğrenmedeki yeri | 6. Hafta | Üstveri-Metadata Kavramı-LOM | 7. Hafta | Üstveri -Metadata Standartları: | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Öğrenme Nesne Havuzları-Örnekler, Fonksiyonel yapılarının incelenmesi | 10. Hafta | Semantic Web Teknolojileri | 11. Hafta | Semantic Web Teknolojileri | 12. Hafta | Ontolojiler | 13. Hafta | Ontolojiler | 14. Hafta | Proje Sunumları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Kitap: Koohang, A. & Harman, K.(2006). Learning Objects and Instructional Design (1st Edition), Informing Science Northrup, P. T. (2007). Learning Objects for Instruction: Design and Evaluation, Information Science Publishing
Web 1) http://www.learningobjects.com/ 2) http://www.learning-objects.net/ 3) http://www.adlnet.gov/ 4) http://www.adlnet.org/ 5) http://www.adlnet.gov/scorm/index.cfm 6) http://www.rhassociates.com/scorm.htm 7) http://www.reusability.org/read/#1 8) http://ilearn.senecac.on.ca 9) http://ilearn.senecac.on.ca/lop/
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Proje,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 25 | Proje | 1 | 40 | Diğer | 1 | 10 | Toplam(%) | | 75 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 75 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 25 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |