Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
WEB TABANLI ÖĞRETİM UYGULAMALARI BÖTE453 - 2 + 2 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Serdar Engin Koç
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğrenme nesneleri kavramını anlayabilecek,
2) Eğitim-öğretim alanında ve öğrenme sürecinde öğrenme nesnelerinin rolünün anlayabilecek,
3) Öğrenme nesnelerine ilişkin uluslararası standartların farkına varabilecek,
4) Eğitimde ontolojilerin araştırılması ve farklı ontoloji modellerini karşılaştırabilecek,
5) Örnek bir öğrenme nesnesini tasarlayabilecek ve geliştirebilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMIFarklı yazılımları bünyesinde barındırarak öğretim tasarımının her bir adımında gerçekleştirilmesi gereken işlemlere yanıt veren, etkileşimli ve çoklu ortam sunan zengin öğretim materyallerini içeren, geniş çaplı e-öğrenme projelerinin geliştirilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Öğrenme Nesnesi Kavramları-Farklı Tanımlar
2. Hafta Öğrenme Nesnelerinin Avantajları
3. Hafta Öğretim Tasarımında Öğrenme Nesnelerinin Yeri
4. Hafta Öğrenme Nesnelerinin Eğitimde Kullanılması: Örnekler
5. Hafta Öğrenme Nesnelerinin E-Öğrenmedeki yeri
6. Hafta Üstveri-Metadata Kavramı-LOM
7. Hafta Üstveri -Metadata Standartları:
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Öğrenme Nesne Havuzları-Örnekler, Fonksiyonel yapılarının incelenmesi
10. Hafta Semantic Web Teknolojileri
11. Hafta Semantic Web Teknolojileri
12. Hafta Ontolojiler
13. Hafta Ontolojiler
14. Hafta Proje Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARKitap:
Koohang, A. & Harman, K.(2006). Learning Objects and Instructional Design (1st Edition), Informing Science
Northrup, P. T. (2007). Learning Objects for Instruction: Design and Evaluation, Information Science Publishing

Web
1) http://www.learningobjects.com/
2) http://www.learning-objects.net/
3) http://www.adlnet.gov/
4) http://www.adlnet.org/
5) http://www.adlnet.gov/scorm/index.cfm
6) http://www.rhassociates.com/scorm.htm
7) http://www.reusability.org/read/#1
8) http://ilearn.senecac.on.ca
9) http://ilearn.senecac.on.ca/lop/
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Proje,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav125
Proje140
Diğer110
Toplam(%)75
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)75
Finalin Başarıya Oranı(%)25
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X       X
P2  X         X
P3  X     X     X
P4  X         X
P5          X
P6         
P7          X
P8         
P9         
P10         
P11         
P12          X
P13          X
P14         
P15         
P16         
P17        X   X
P18