Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI BÖTE452 - 2 + 2 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Emine Cabı
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Güdüleme, algılama, psikomotor, öğrenme, kavram-öğrenme, problem çözme ve tutum değiştirme ilkelerini algılayabilecek,
2) Öğrenme sürecinde bu ilkelerin kullanımına ilişkin örnekler verebilecek,
3) Bu ilkelerin bilgisayar ortamına uyarlanmasına ilişkin uygulamalar geliştirebilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMIDers kapsamında güdüleme ilkeleri, algılama ilkeleri, psikomotor ilkeleri, öğrenme ilkeleri, kavram-öğrenme ilkeleri, problem çözme ilkeleri ve tutum değiştirme ilkeleri gibi kuramsal temeller ele alınarak, bu kuramların etkili bir şekilde bilgisayar ortamına uyarlanmasına ilişkin uygulamalar gerçekleştirilecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Motivasyon ilkeleri
2. Hafta Güdüleme ilkeleri
3. Hafta Algılama ilkeleri
4. Hafta Psikomotor ilkeleri
5. Hafta Öğrenme ilkeleri
6. Hafta Kavram-öğrenme
7. Hafta Problem çözme
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Tutum değiştirme ilkeleri
10. Hafta İlkeler ile ilgili örnek etkinlikler
11. Hafta İlkeler ile ilgili örnek etkinlikler
12. Hafta İlkelerin bilgisayar ortamına uyarlanması
13. Hafta İlkelerin bilgisayar ortamına uyarlanması
14. Hafta İlkelerin bilgisayar ortamına uyarlanması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1) Fleming, M., & Levie, W.H. (Eds.) (1993). Instructional message design: Principles from the behavioral and cognitive sciences, Second Edition. NJ: Educational, Technology Publications.

2) Rothwell, W. J., & Kazanas, H. C. (2011). Mastering the instructional design process: A systematic approach. John Wiley & Sons.

3)Erl, T. (2008). Soa: principles of service design (Vol. 1). Upper Saddle River: Prentice Hall.

4)Cabı, E. (2015). Öğretimsel Mesaj Tasarımı. Emine Cabı. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık (16-42)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİSoru-Cevap,Anlatım,Diğer,Proje,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev210
Uygulama/Pratik410
Proje110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2     
P3  X   X   X
P4  X   X  
P5  X   X   X
P6     
P7     
P8  X   X  
P9  X   X   X
P10  X   X   X
P11     
P12     
P13  X     X
P14     
P15  X   X  
P16     
P17  X   X   X
P18