Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Güdüleme, algılama, psikomotor, öğrenme, kavram-öğrenme, problem çözme ve tutum değiştirme ilkelerini algılayabilecek, 2) Öğrenme sürecinde bu ilkelerin kullanımına ilişkin örnekler verebilecek, 3) Bu ilkelerin bilgisayar ortamına uyarlanmasına ilişkin uygulamalar geliştirebilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMI
Ders kapsamında güdüleme ilkeleri, algılama ilkeleri, psikomotor ilkeleri, öğrenme ilkeleri, kavram-öğrenme ilkeleri, problem çözme ilkeleri ve tutum değiştirme ilkeleri gibi kuramsal temeller ele alınarak, bu kuramların etkili bir şekilde bilgisayar ortamına uyarlanmasına ilişkin uygulamalar gerçekleştirilecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Motivasyon ilkeleri
2. Hafta
Güdüleme ilkeleri
3. Hafta
Algılama ilkeleri
4. Hafta
Psikomotor ilkeleri
5. Hafta
Öğrenme ilkeleri
6. Hafta
Kavram-öğrenme
7. Hafta
Problem çözme
8. Hafta
Arasınav
9. Hafta
Tutum değiştirme ilkeleri
10. Hafta
İlkeler ile ilgili örnek etkinlikler
11. Hafta
İlkeler ile ilgili örnek etkinlikler
12. Hafta
İlkelerin bilgisayar ortamına uyarlanması
13. Hafta
İlkelerin bilgisayar ortamına uyarlanması
14. Hafta
İlkelerin bilgisayar ortamına uyarlanması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1) Fleming, M., & Levie, W.H. (Eds.) (1993). Instructional message design: Principles from the behavioral and cognitive sciences, Second Edition. NJ: Educational, Technology Publications.
2) Rothwell, W. J., & Kazanas, H. C. (2011). Mastering the instructional design process: A systematic approach. John Wiley & Sons.
3)Erl, T. (2008). Soa: principles of service design (Vol. 1). Upper Saddle River: Prentice Hall.
4)Cabı, E. (2015). Öğretimsel Mesaj Tasarımı. Emine Cabı. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık (16-42)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Soru-Cevap,Anlatım,Diğer,Proje,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
2
10
Uygulama/Pratik
4
10
Proje
1
10
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ