Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Türk eğitim sisteminde okulların fonksiyonlarını öğrenebilecek, 2) Okul yönetiminde kullanılan not işleri, öğrenci işleri, rehberlik ve danışmanlık, haftalık ders dağıtım, sınav ve demirbaş işlerinde kullanılan yazılımları kullanabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMI
Eğitim kurumlarında yürütülen idari işlerde (rehberlik, kayıt-kabul, not girişi, karne dökümü, devam durumu, öğrenci başarısına ilişkin grafiklerin oluşturulması, dönemlik ve yıllık genel ortalamaların grafiği, ders planları ve yıllık planların aktarımı ve güncellemesi v.b.) kullanılan bilgisayar teknolojilerinin anlaşılması. Uygun program ve veri tabanları aracılığı ile idari işlemlerin yürütülmesinde kullanılabilecek örnek uygulamaların geliştirilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Ders hakkında bilgi, hedeflerin ve ders öğretim programının tanıtılması
2. Hafta
Türk Eğitim Sisteminde Okullar. Okul Yönetimi ve Öğeleri. Eğitimde bilgisayarın idari uygulamaları
3. Hafta
Okul yönetim programlarının genel özellikleri
4. Hafta
Öğrenci ve not işleri
5. Hafta
Öğrenci ve not işleri
6. Hafta
Öğrenci ve not işlerini raporlaştırma
7. Hafta
Ders plan ve dağıtım programları
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Ders plan ve dağıtım programları
10. Hafta
İnternet veli erişimi programı
11. Hafta
Rehberlik ve danışmanlıkta bilgisayar kullanımı
12. Hafta
Rehberlik ve danışmanlıkta bilgisayar kullanımı
13. Hafta
Demirbaş programları
14. Hafta
Telefon üzerinden öğrenci bilgilerine erişim programları Sınav işlerinde Bilgisayar Teknolojisinin Kullanımı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1) EPA Takip Okul Yönetim Yazılımı. -http://www.epa.com.tr/urunler/takip/takip.htm-, 30 Eylül 2003. 2) Can, N. (2002) Değişim Sürecinde Eğitim Yönetimi. Milli Eğitim Dergisi. Sayı 155-156. -http://yayim.meb.gov.tr/yayimlar/155-156/can.htm-, 30 Eylül 2003. 3) Arnn, J.W. and Mangieri, J. (1988). Effective Leadership for Effective Schools: A Survey of Principals Attitudes. NASSP Bulletin, 72 (505), 1-7. 4) Oğuz, Ş. (1997). Okul yonetimi ve bilgisayar. Milliyet. 13.11.1997. , 30 Eylül 2003.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Diğer,Tartışma,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ