Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
OKUL YÖNETİMİNDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI BÖTE348 - 2 + 2 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Emine Cabı
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Türk eğitim sisteminde okulların fonksiyonlarını öğrenebilecek,
2) Okul yönetiminde kullanılan not işleri, öğrenci işleri, rehberlik ve danışmanlık, haftalık ders dağıtım, sınav ve demirbaş işlerinde kullanılan yazılımları kullanabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMIEğitim kurumlarında yürütülen idari işlerde (rehberlik, kayıt-kabul, not girişi, karne dökümü, devam durumu, öğrenci başarısına ilişkin grafiklerin oluşturulması, dönemlik ve yıllık genel ortalamaların grafiği, ders planları ve yıllık planların aktarımı ve güncellemesi v.b.) kullanılan bilgisayar teknolojilerinin anlaşılması. Uygun program ve veri tabanları aracılığı ile idari işlemlerin yürütülmesinde kullanılabilecek örnek uygulamaların geliştirilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders hakkında bilgi, hedeflerin ve ders öğretim programının tanıtılması
2. Hafta Türk Eğitim Sisteminde Okullar. Okul Yönetimi ve Öğeleri. Eğitimde bilgisayarın idari uygulamaları
3. Hafta Okul yönetim programlarının genel özellikleri
4. Hafta Öğrenci ve not işleri
5. Hafta Öğrenci ve not işleri
6. Hafta Öğrenci ve not işlerini raporlaştırma
7. Hafta Ders plan ve dağıtım programları
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Ders plan ve dağıtım programları
10. Hafta İnternet veli erişimi programı
11. Hafta Rehberlik ve danışmanlıkta bilgisayar kullanımı
12. Hafta Rehberlik ve danışmanlıkta bilgisayar kullanımı
13. Hafta Demirbaş programları
14. Hafta Telefon üzerinden öğrenci bilgilerine erişim programları Sınav işlerinde Bilgisayar Teknolojisinin Kullanımı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1) EPA Takip Okul Yönetim Yazılımı. -http://www.epa.com.tr/urunler/takip/takip.htm-, 30 Eylül 2003.
2) Can, N. (2002) Değişim Sürecinde Eğitim Yönetimi. Milli Eğitim Dergisi. Sayı 155-156. -http://yayim.meb.gov.tr/yayimlar/155-156/can.htm-, 30 Eylül 2003.
3) Arnn, J.W. and Mangieri, J. (1988). Effective Leadership for Effective Schools: A Survey of Principals Attitudes. NASSP Bulletin, 72 (505), 1-7.
4) Oğuz, Ş. (1997). Okul yonetimi ve bilgisayar. Milliyet. 13.11.1997. , 30 Eylül 2003.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Diğer,Tartışma,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1  X   X
P2   
P3  X   X
P4   
P5   
P6   
P7   
P8   
P9   
P10   
P11   
P12   
P13   
P14  X  
P15   
P16   
P17   
P18