Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Uzaktan Eğitim'e ilişkin temel kavramları anlayabilecek, 2) Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi, Türkiye'de ve Dünyada bu konuda yapılan çalışmalar hakkında bilgi sahibi olabilecek, 3) Uzaktan eğitim teknolojilerin hazırlanmasında kullanılan teknik ve yöntemleri öğrenebilecek, 4) Uzaktan eğitimde kullanılan eğitim yazılımları ve tasarımında yer alan bileşenler hakkında bilgi sahibi olabilecek, 5) İnternet ile Uzaktan eğitimde ders yazılımı hazırlanmasında kullanılan yazılımları öğrenebilecek, 6) Uzaktan eğitim yazılımlarını kullanarak ders materyali hazırlayabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Uzaktan eğitime giriş, uzaktan eğitimin kullandığı öğretim ortamları, uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler: TV, Video, Radyo ve Yazılı materyaller. Bu teknolojilerin planlanmasında, hazırlanmasında ve uygulamasında kullanılan teknik ve yöntemler. Uzaktan eğitim ile ilgili temel kavramlar, radyo ile öğretimin yapısı ve işleyişi, Video ve film katalogları, eğitsel televizyonun tarihi gelişimi ve yapılmış araştırmalar, çocuk TV programları ve önemi, yetişkin TV programları ve önemi, açık lise programlarının analizi, açık üniversite programlarının analizi, internet okulları ve sanal sınıflar, iletişim ve enformasyon teknolojilerinin uzaktan eğitim süreci görüş açısıyla yorumlanması, uzaktan eğitimde uydu teknolojileri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Uzaktan Eğitimin Temelleri
2. Hafta
Uzaktan Eğitim Kapsamı
3. Hafta
Tarihçesi ve Kuramları
4. Hafta
Etkinliğe ilişkin Araştırmalar
5. Hafta
Uzaktan Eğitim Teknolojileri
6. Hafta
BDE Türleri - Testler & Web Tabanlı Öğretim
7. Hafta
Kullanım Hakları ve Uzaktan Eğitim
8. Hafta
ARASINAV I
9. Hafta
Uzaktan Eğitim Öğrencisi
10. Hafta
Öğretme ve Yönlendirme
11. Hafta
Uzaktan Eğitim Materyalleri
12. Hafta
Uzaktan Eğitim, Web ve İnternet
13. Hafta
Uzaktan Eğitim Yazılımları (Dokeos, WebCT/Blackboard, OLAT...)
14. Hafta
Uzaktan Eğitimin Değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Gülbahar, Y. (2017). e-öğrenme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Kalelioğlu, F., Cabı E., , Yalçınalp S., Ersoy H., Avcı Ü. ve Ergün E. (2015). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (Ed. Emine Cabı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık (2. Baskı). Moore, M. G. (2013). Handbook of Distance Education (3rd ed.). USA: Lawrence Erlbaum.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
15
Ödev
1
25
Mini-Sınav
5
25
Proje
1
15
Toplam(%)
80
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
80
Finalin Başarıya Oranı(%)
20
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ