Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇOKLU ORTAM TASARIMI VE ÜRETİMİ BÖTE302 Altıncı Yarıyıl (Bahar) 2 + 2 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILAltıncı Yarıyıl (Bahar)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Halil Ersoy
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Çoklu ortam ile ilgili temel kavramları açıklayabilecek,
2) Çoklu ortam öğretim mesajlarını açıklayabilecek,
3) Çoklu öğrenme ile ilgili bilişsel kuramları tartışabilecek,
4) Çoklu ortam ilkelerini açıklayabilecek,
5) Çoklu ortam tasarım ilkelerini açıklayabilecek,
6) Resim, ses ve video çoklu ortamlarını oluşturabilecek ve düzenleyebilecek,
7) Çoklu ortam tasarım ilkelerine uygun bir eğitim yazılımı tasarlayabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIPC ortamında kullanılan yazarlık sistemlerinin tanıtılması, ders yazılımı hazırlama aşamaları ve yazılımlara göre planlanması, ekran tasarımı ilkeleri, kullanılacak resim, ses, film vb. malzemelerin düzenlenmesi için kullanılan yazılımlar, yazılımda canlandırma ve hareketlerin kullanılması, yazılımlara resim, film, animasyon vb. bileşenlerin eklenmesi, ses ve gerçek zamanlı filmlerin eklenmesi, kullanıcı etkileşimi, geri bildirim teknikleri, çoklu ortam yazılımlarında kullanıcı dolaşımı (navigasyon), ekran tasarımı ve düzenlemesi, çoklu ortam yazılımlarının paketlenmesi, yayınlanması, çoklu ortam uygulamaları hazırlanması, çoklu ortam uygulamalarının değerlendirilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Çoklu Ortam ile ilgili temel kavramlar, Çoklu ortam öğrenme ve özellikleri, Resim dosyaları, Resim tasarlama & düzenleme
2. Hafta Çoklu ortam öğretim mesajları, Çoklu ortam ilkeleri, Ses dosyaları, Ses kayıt etme & düzenleme
3. Hafta Çoklu ortam ilkeleri, Video dosyaları, Video kayıt etme & düzenleme
4. Hafta Çoklu ortam ilkeleri, Akış Şeması ve Öykü Yaprakları
5. Hafta Çoklu ortam tasarım ilkeleri, Akış Şeması ve Öykü Yaprakları, Kullanıcı Arayüzü Hazırlanması
6. Hafta ActionScript 3.0'a (AS3) giriş
7. Hafta AS3'te Fonksiyonlar ve Olay Dinleyiciler
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta AS3'te ses Ekleme ve Timeline Kontrolleri, AS3'te video Ekleme ve Timeline Kontrolleri
10. Hafta AS3'te animasyon teknikleri
11. Hafta AS3'te İletişim Formu-Kullanıcı Girişi-Test Oluşturma Kaynak
12. Hafta Çoklu Ortam yazılımının pilot uygulamasının yapılması, Yazılım Değerlendirme Anketinin Uygulanması
13. Hafta Yazılım Değerlendirme Raporunun Sunulması
14. Hafta Çoklu ortam yazılımının değerlendirme sonuçlarına göre güncellenmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1)Mayer, R. E. (2001). Multimedia learning. New York: Cambridge University Press
2) Alessi, S. M. & Trollip, S. R. (2001). Multimedia for learning: methods and development. Allyn & Bacon, USA.
3) İpek, İ. (2001). Bilgisayarla Öğretim: tasarım, geliştirme ve yöntemler. Tıp-Teknik Kitapçılık Ltd. Şti. Ankara.
4)Adobe, ActionScript 3.0 programlama kılavuzu (2008). USA : Adobe Systems Incorporated
5) Yöyen, E. (2008). ActionScript 3.0. Ankara : Pusula Yayıncılık.
6) Gelişken, U. (2009). ActionScript 3.0 ile Flash CS4. İstanbul: KODLAB Yayıncılık.
7) Price, R. V. (1990). Computer-aided instruction: a guide for authors. Pacific Grove, CA: Brooks/Cole Publishing Company.
8) Steinberg, E. R. (1991). Computer-assisted instruction: a synthesis of theory, practice & technology. Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Publishers, USA.
9) Kommers, P. A. M., Grabinger, S. & Dunlap, J. C. (1996). Hypermedia Learning Environments: instructional design and integration. Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Publishers, USA.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev520
Proje150
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1             
P2             
P3  X   X   X   X   X   X   X
P4             
P5            X  
P6             
P7             
P8             
P9             
P10             
P11          X   X   X
P12            X   X
P13             
P14             
P15             
P16             
P17            X  
P18