Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çoklu ortam ile ilgili temel kavramları açıklayabilecek, 2) Çoklu ortam öğretim mesajlarını açıklayabilecek, 3) Çoklu öğrenme ile ilgili bilişsel kuramları tartışabilecek, 4) Çoklu ortam ilkelerini açıklayabilecek, 5) Çoklu ortam tasarım ilkelerini açıklayabilecek, 6) Resim, ses ve video çoklu ortamlarını oluşturabilecek ve düzenleyebilecek, 7) Çoklu ortam tasarım ilkelerine uygun bir eğitim yazılımı tasarlayabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
PC ortamında kullanılan yazarlık sistemlerinin tanıtılması, ders yazılımı hazırlama aşamaları ve yazılımlara göre planlanması, ekran tasarımı ilkeleri, kullanılacak resim, ses, film vb. malzemelerin düzenlenmesi için kullanılan yazılımlar, yazılımda canlandırma ve hareketlerin kullanılması, yazılımlara resim, film, animasyon vb. bileşenlerin eklenmesi, ses ve gerçek zamanlı filmlerin eklenmesi, kullanıcı etkileşimi, geri bildirim teknikleri, çoklu ortam yazılımlarında kullanıcı dolaşımı (navigasyon), ekran tasarımı ve düzenlemesi, çoklu ortam yazılımlarının paketlenmesi, yayınlanması, çoklu ortam uygulamaları hazırlanması, çoklu ortam uygulamalarının değerlendirilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Çoklu Ortam ile ilgili temel kavramlar, Çoklu ortam öğrenme ve özellikleri, Resim dosyaları, Resim tasarlama & düzenleme
2. Hafta
Çoklu ortam öğretim mesajları, Çoklu ortam ilkeleri, Ses dosyaları, Ses kayıt etme & düzenleme
3. Hafta
Çoklu ortam ilkeleri, Video dosyaları, Video kayıt etme & düzenleme
4. Hafta
Çoklu ortam ilkeleri, Akış Şeması ve Öykü Yaprakları
5. Hafta
Çoklu ortam tasarım ilkeleri, Akış Şeması ve Öykü Yaprakları, Kullanıcı Arayüzü Hazırlanması
6. Hafta
ActionScript 3.0'a (AS3) giriş
7. Hafta
AS3'te Fonksiyonlar ve Olay Dinleyiciler
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
AS3'te ses Ekleme ve Timeline Kontrolleri, AS3'te video Ekleme ve Timeline Kontrolleri
10. Hafta
AS3'te animasyon teknikleri
11. Hafta
AS3'te İletişim Formu-Kullanıcı Girişi-Test Oluşturma Kaynak
12. Hafta
Çoklu Ortam yazılımının pilot uygulamasının yapılması, Yazılım Değerlendirme Anketinin Uygulanması
13. Hafta
Yazılım Değerlendirme Raporunun Sunulması
14. Hafta
Çoklu ortam yazılımının değerlendirme sonuçlarına göre güncellenmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1)Mayer, R. E. (2001). Multimedia learning. New York: Cambridge University Press 2) Alessi, S. M. & Trollip, S. R. (2001). Multimedia for learning: methods and development. Allyn & Bacon, USA. 3) İpek, İ. (2001). Bilgisayarla Öğretim: tasarım, geliştirme ve yöntemler. Tıp-Teknik Kitapçılık Ltd. Şti. Ankara. 4)Adobe, ActionScript 3.0 programlama kılavuzu (2008). USA : Adobe Systems Incorporated 5) Yöyen, E. (2008). ActionScript 3.0. Ankara : Pusula Yayıncılık. 6) Gelişken, U. (2009). ActionScript 3.0 ile Flash CS4. İstanbul: KODLAB Yayıncılık. 7) Price, R. V. (1990). Computer-aided instruction: a guide for authors. Pacific Grove, CA: Brooks/Cole Publishing Company. 8) Steinberg, E. R. (1991). Computer-assisted instruction: a synthesis of theory, practice & technology. Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Publishers, USA. 9) Kommers, P. A. M., Grabinger, S. & Dunlap, J. C. (1996). Hypermedia Learning Environments: instructional design and integration. Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Publishers, USA.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
5
20
Proje
1
50
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ