Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bilgisayar Destekli Eğitimin gelişimini açıklayabilecek, 2) Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımı türlerini kavrayabilecek, 3) Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımını planlayabilecek, tasarlayabilecek ve değerlendirebilecektir. 4) Bilgisayar Destekli Eğitimin etkinliğinin artırılmasına yönelik öneriler oluşturabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bilgisayar Destekli Eğitimin tarihçesi ve gelişiminin anlaşılması, bilgisayar destekli eğitimin planlanması, tasarımı ve değerlendirilmesi, bilgisayar destekli eğitimde kullanılan program türlerinin anlaşılması ve karşılaştırılması, bilgisayar destekli eğitimin gelecekteki rolünün ve bilgisayar destekli eğitimin etkinliğinin anlaşılması amaçlanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Bilgisayar Destekli Eğitim'in (BDE) Tarihçesi ve Gelişimi
2. Hafta
BDE Yazılımlarının Genel Özellikleri
3. Hafta
BDE Türleri - Öğretici Programlar & Hipermedya
4. Hafta
BDE Türleri - Alıştırma-Uygulama Programları & Simülasyonlar
5. Hafta
BDE Türleri - Eğitsel Oyunlar & Açık-uçlu Öğrenme Ortamları
6. Hafta
BDE Türleri - Testler & Web Tabanlı Öğretim
7. Hafta
Genel Tekrar
8. Hafta
ARASINAV I
9. Hafta
BDE Yazılımları için Öğretim Tasarımı - Planlama
10. Hafta
BDE Yazılımları için Öğretim Tasarımı - Tasarım
11. Hafta
BDE Yazılımları için Öğretim Tasarımı - Geliştirme
12. Hafta
BDE Yazılımları için Dokümantasyon Oluşturma
13. Hafta
BDE Yazılımın Değerlendirilmesi
14. Hafta
Genel Tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1) Alessi, S. M. & Trollip, S. R. (2001). Multimedia for learning: methods and development. Allyn & Bacon, USA. 2) İpek, İ. (2001). Bilgisayarla Öğretim: tasarım, geliştirme ve yöntemler. Tıp-Teknik Kitapçılık Ltd. Şti., Ankara. 3) Uşun, S. (2013). Dünyada ve Türkiyede Bilgisayar Destekli Öğretim. Pegem Yayıncılık, Ankara. 4) Price, R. V. (1990). Computer-aided instruction: a guide for authors. Pacific Grove, CA: Brooks/Cole Publishing Company. 5) Steinberg, E. R. (1991). Computer-assisted instruction: a synthesis of theory, practice & technology. Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Publishers, USA. 6) Kommers, P. A. M., Grabinger, S. & Dunlap, J. C. (1996). Hypermedia Learning Environments: instructional design and integration. Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Publishers, USA. 7) Poole, B. J. (2001). Education for an Information Age, Teaching in the Computerized Classroom. URL: http://www.pitt.edu/~poole/InfoAgeindex2.html 8) Computer Aided Instruction URL: http://education.calumet.purdue.edu/vockell/cai/ 9) Öykü Yaprakları Konusunda Kaynaklar (Storyboarding Resources) http://region6.mainelearns.org/storyboard.html
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Proje,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
25
Ödev
1
15
Proje
1
30
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ