Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM BÖTE256 - 3 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Filiz Kalelioğlu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bilgisayar Destekli Eğitimin gelişimini açıklayabilecek,
2) Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımı türlerini kavrayabilecek,
3) Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımını planlayabilecek, tasarlayabilecek ve değerlendirebilecektir.
4) Bilgisayar Destekli Eğitimin etkinliğinin artırılmasına yönelik öneriler oluşturabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBilgisayar Destekli Eğitimin tarihçesi ve gelişiminin anlaşılması, bilgisayar destekli eğitimin planlanması, tasarımı ve değerlendirilmesi, bilgisayar destekli eğitimde kullanılan program türlerinin anlaşılması ve karşılaştırılması, bilgisayar destekli eğitimin gelecekteki rolünün ve bilgisayar destekli eğitimin etkinliğinin anlaşılması amaçlanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Bilgisayar Destekli Eğitim'in (BDE) Tarihçesi ve Gelişimi
2. Hafta BDE Yazılımlarının Genel Özellikleri
3. Hafta BDE Türleri - Öğretici Programlar & Hipermedya
4. Hafta BDE Türleri - Alıştırma-Uygulama Programları & Simülasyonlar
5. Hafta BDE Türleri - Eğitsel Oyunlar & Açık-uçlu Öğrenme Ortamları
6. Hafta BDE Türleri - Testler & Web Tabanlı Öğretim
7. Hafta Genel Tekrar
8. Hafta ARASINAV I
9. Hafta BDE Yazılımları için Öğretim Tasarımı - Planlama
10. Hafta BDE Yazılımları için Öğretim Tasarımı - Tasarım
11. Hafta BDE Yazılımları için Öğretim Tasarımı - Geliştirme
12. Hafta BDE Yazılımları için Dokümantasyon Oluşturma
13. Hafta BDE Yazılımın Değerlendirilmesi
14. Hafta Genel Tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1) Alessi, S. M. & Trollip, S. R. (2001). Multimedia for learning: methods and development. Allyn & Bacon, USA.
2) İpek, İ. (2001). Bilgisayarla Öğretim: tasarım, geliştirme ve yöntemler. Tıp-Teknik Kitapçılık Ltd. Şti., Ankara.
3) Uşun, S. (2013). Dünyada ve Türkiyede Bilgisayar Destekli Öğretim. Pegem Yayıncılık, Ankara.
4) Price, R. V. (1990). Computer-aided instruction: a guide for authors. Pacific Grove, CA: Brooks/Cole Publishing Company.
5) Steinberg, E. R. (1991). Computer-assisted instruction: a synthesis of theory, practice & technology. Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Publishers, USA.
6) Kommers, P. A. M., Grabinger, S. & Dunlap, J. C. (1996). Hypermedia Learning Environments: instructional design and integration. Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Publishers, USA.
7) Poole, B. J. (2001). Education for an Information Age, Teaching in the Computerized Classroom. URL: http://www.pitt.edu/~poole/InfoAgeindex2.html
8) Computer Aided Instruction URL: http://education.calumet.purdue.edu/vockell/cai/
9) Öykü Yaprakları Konusunda Kaynaklar (Storyboarding Resources)
http://region6.mainelearns.org/storyboard.html
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Proje,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav125
Ödev115
Proje130
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10       
P11       
P12      X  
P13  X   X   X  
P14       
P15       
P16       
P17       
P18