Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İNSAN VE BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ BÖTE254 - 3 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İnsan davranışlarının özelliklerini anlayabilecek,
2) Bilgisayar performans özelliklerini anlayabilecek,
3) İnsan ile bilgisayar etkileşimini anlayabilecek,
4) Kullanıcı arayüzlerini değerlendirebilecek,
5) Görev analizi yapabilecek,
6) Kullanılabilirliği test edebilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMIBu derste öğrencilerin insan davranışları ve performans özelliklerini anlamaları, birey ile bilgisayarın etkileşim biçimlerini incelemeleri, kullanıcı arayüzünün tasarımı konusundaki seçenekleri farkına varmaları ve kullanıcı arayüzü değerlendirme yöntemlerini öğrenmeleri ve uygulamaları beklenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta İnsan
2. Hafta Bilgisayar
3. Hafta Etkileşim
4. Hafta Paradigmalar
5. Hafta Etkileşim tasarımının temelleri
6. Hafta Yazılım sürecinde insan bilgisayar etkileşimi
7. Hafta Tasarım ilkeleri
8. Hafta ARASINAV I
9. Hafta Değerlendirme teknikleri
10. Hafta Evrensel tasarım
11. Hafta Kullanıcı desteği
12. Hafta Görev analizi
13. Hafta Bilişsel modeller
14. Hafta İşbirliği ve iletişim modelleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1) Dix, A. J. (2003). Human-Computer Interaction, 3rd edition. Prentice Hall
2) Keser, H. (2005). İnsan Bilgisayar Etkileşimi.Nobel Yayın Dağıtım
3) Norman, D.A. (1990). The design of everyday things. New York: Doubleday.
4) Miller, G.A. (1956). The magical number seven, plus or minus two: Some limits on our capacity for processing information. The Psychological Review, 63, 81-97.
5) Kim, J.K. (2015). Human?Computer Interaction: Fundamentals and Practice, Auerbach Publications
6) Sears,A. & Jacko, J.A.(2017).Human-Computer Interaction: Development Process,CRC Press
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev315
Proje135
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1          X   X
P2        X   X   X
P3           
P4  X   X   X      
P5          X  
P6           
P7           
P8           
P9           
P10          X   X
P11  X   X   X      
P12           
P13        X     X
P14           
P15           
P16           
P17           
P18