Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eğitim-öğretim alanında gözlenen değişimlerin ve öğrenme sürecinde öğretim teknolojilerinin rolünün anlayabilecek, 2) Öğretim Teknolojileri kapsamında iletişim sürecinin öğelerinin ve öneminin anlayabilecek, 3) Öğretim materyali seçiminde rol oynayan faktörlerin farkına varabilecek, 4) Görsel tasarım araç ve ilkelerini anlayabilecek, bu ilkeleri materyal hazırlarken kullanabilecek, 5) Öğretim amaçlı kullanılan medya ve materyallerin avantaj ve dezavantajlarının anlayabilecek, 6) Öğretim materyallerinin değerlendirme kriterlerini anlayabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Öğretim analizi, amaçların sınıflandırılması, amaç analizi, öğrenen analizi, içeriği planlama, alıştırmaları ve geribildirimi planlama, değerlendirmeyi planlama, iki boyutlu görsel öğrenme-öğretme araçları, klasik eğitim teknolojileri, modern eğitim teknolojileri, öğretim materyali seçim prosedürü, materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri, tasarım öğeleri, ders materyali geliştirme yönetimleri, alanla ilgili geliştirilen materyaller, görsel, işitsel ve görsel-işitsel materyallerin geliştirilmesi, öğretim materyallerinin ders ortamında kullanım örnekleri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Ders İzlencesi ve Öğretim Yönetim Sisteminin Tanıtılması
2. Hafta
Eğitim Teknolojilerinde Temel Kavramlar
3. Hafta
Öğretimsel Mesaj Tasarımı
4. Hafta
Öğretim Materyallerinin Hazırlanması ve Seçimi
5. Hafta
Görsel Tasarım İlke ve Öğelerinin Kullanımına Yönelik Uygulamalar
6. Hafta
Öğrenmeyi Görsel, Ses, Video ve Çoklu Ortam Uygulamaları ile Destekleme
7. Hafta
Etkili Sunum Teknikleri
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
10. Hafta
Kavram Haritası
11. Hafta
Uzaktan Eğitim
12. Hafta
Bilgisayar Temelli Materyaller
13. Hafta
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
14. Hafta
Genel Tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Kalelioğlu, F., Cabı E., , Yalçınalp S., Ersoy H., Avcı Ü. ve Ergün E. (2015). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (Ed. Emine Cabı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık (2. Baskı) Ates, A., Basboğaoğlu, U., Çelik, L., Çeliköz, N., Erisen, Y., Oral, B., Taslı, H., Tekinarslan, E, & Yağcı, E. (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. (Ed.) Demirel, Ö. & Altun, E. Ankara: Pegema yayıncılık Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D. & Smaldino, S. E. (2002). Instructional Media and Technologies for Learning (7th edition).Pearson Education Inc., USA Seferoğlu, S. S. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Pegema yayıncılık 4. Selvi, K. (2008), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Ani Yayıncılık. Yalın, H. İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (7. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Ltd. Sti.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Ödev
5
30
Devam
1
10
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ