Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Programlama dilleri ve derleyiciler hakkında ana kavramları açıklayabilecek, 2) Seçilen dilin sözdizimini kullanabilecek ve hataları gidermeyi öğrenebilecek, 3) Problemleri algoritmalarla çözebilecek ve programlama dili ile çözümü üretebilecek, 4) Kullanıcı odaklı tasarım yapabilecek ve çözüm yolunu seçebilecek, 5) Üretilen yazılımın son kullanıcıya dağıtımı için paketleme yapabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Görsel ortam ve net ortamında programlamanın kuralları, C# gibi bir görsel yazılımın tasarım ve uygulaması, C# programının genel yapısı, veri türleri, değişkenler, standart işlemler, alt programlar, seçim komutları, döngüler, veri tabanı, kullanıcı tanımlı veri türleri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Kullanılan dilin ve editörün özellikleri
2. Hafta
Kullanılan dilin sözdizimi
3. Hafta
Farklı veri tipleri
4. Hafta
Program akış komutları
5. Hafta
Diziler
6. Hafta
Fonksiyonlar
7. Hafta
Fonksiyonlar ve Diziler
8. Hafta
ARASINAV
9. Hafta
Farklı Arayüz Elemanları
10. Hafta
Arayüz Tasarımı
11. Hafta
Çoklu ortam öğeleri ile çalışmak
12. Hafta
Metin Dosyalar ve Diğer dosyalarla çalışmak
13. Hafta
Paketleme
14. Hafta
Proje Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1) Deitel & Deitel, (2002) C# How to Program, 1/ e, Prentice Hall. 2) Karaçay, A & Karaçay, T, (2008), C# ile Nesne Programlama, ttm, Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Proje
2
40
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ