Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
FEN VE TEKNOLOJİ EĞİTİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR EĞT438 - 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğretimi etkili ve üretken bir şekilde gerçekleştirebilmek için gerekli bilgi, tutum ve becerileri kazanır.
2) Bilimsel, sosyal ve teknolojik gelişmeleri izler ve onları eğitsel amaçlarla kullanır.
3) Fen ve teknoloji dersi müfredatının amaçlarını bilir.
4) Fen eğitimindeki kuramsal ve pratik bilgiyi kullanır.
5) Fen, teknoloji, oplum ve çevreyi ilişkilendirir.
6) Fen ve teknolojinin amaç ve kazanımları için uygun öğrenme ortamları hazırlar.
7) Fen ve teknolojinin amaç ve kazanımları için farklı yöntem ve teknikleri uygular.
8) Sınıfa göre farklı sınıf yönetimi modellerini uygular.
9) Müfredat amaçları doğrultusunda araç ve modeller hazırlar.
10) Fen ve teknoloji bilgisine, laboratuvar kullanma becerileri ve pedagojik kuramsal içeriğe sahip olur.
11) Öğretim ve öğrenme süreçlerini planlayabilir, öğrenci gelişimini izleyebilir, ölçme araçlarından elde edilen bilgiyi değerlendirebilir.
12) Fenin doğasını anlar, bilimsel süreç becerilerini,bilgi ve ileitişim becerilerini kullanır.
13) Hayatboyu öğrenme çerçevesinde alandaki çalışmalarını yürütür.
14) Alan hakkında veri toplama, yorumlama süreçlerini kontrol eder, sosyal, bilimsel ve etik değerlere dikkat ederek duyurur.
15) Yapılacak iş doğrultusunda farklı yollarla bilgi üretir ve farklı etkinlikler kullanır.
16) Bölüm ve programı ile ilişkili güncellenen bilyi takip eder.
17) Alanı ile ilgili işleri işbirliği ile gerçekleşirilir.
18) Aldığı derslerin içeriği ile bölümünü ilişkilendirir.
19) Eğitim sorunları ve bölüm ihtiyaçları için duyarlılık geliştirebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIÖğretim programının tanımını, program geliştirmenin ilkelerini, program geliştirme sürecini kavrama. Planlamayı, genel öğretim ilkelerini ve tekniklerini kavrama ve uygulama.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Öğretim programının tanımı, program geliştirmenin ilkeleri
2. Hafta Program geliştirmede temel yaklaşımlar, program geliştirme süreci
3. Hafta Program geliştirmede temel yaklaşımlar, program geliştirme süreci
4. Hafta Program geliştirmenin program düzenleme ile farkı, ilköğretim fen ve teknoloji öğretim programının gelişimi ve bileşenleri,
5. Hafta Fen öğretiminde planlama, ders programı, öğretim etkinliklerinin planlanması; ders, günlük ve ünitelendirilmiş yıllık planların incelenmesi ve hazırlanması,
6. Hafta Fen öğretiminde planlama, ders programı, öğretim etkinliklerinin planlanması; ders, günlük ve ünitelendirilmiş yıllık planların incelenmesi ve hazırlanması,
7. Hafta Fen öğretiminde planlama, ders programı, öğretim etkinliklerinin planlanması; ders, günlük ve ünitelendirilmiş yıllık planların incelenmesi ve hazırlanması,
8. Hafta Fen öğretiminde planlama, ders programı, öğretim etkinliklerinin planlanması; ders, günlük ve ünitelendirilmiş yıllık planların incelenmesi ve hazırlanması,
9. Hafta Genel öğretim ilkeleri, yöntemleri ve teknikleri.
10. Hafta Genel öğretim ilkeleri, yöntemleri ve teknikleri.
11. Hafta Genel öğretim ilkeleri, yöntemleri ve teknikleri.
12. Hafta Bu konuların günlük yaşamdan örneklerle zenginleştirilmesi ve 4. - 8. sınıflarda uygulanan Fen ve Teknoloji Öğretim Programı ile ilişkilendirilmesi.
13. Hafta Bu konuların günlük yaşamdan örneklerle zenginleştirilmesi ve 4. - 8. sınıflarda uygulanan Fen ve Teknoloji Öğretim Programı ile ilişkilendirilmesi.
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAyas, A.P. ve diğerleri.(2005). Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ankara: PegemA.
, Ö. (2004). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA.
Küçükahmet, L.(2005). Öğretimde Planlama Ve Değerlendirme. Ankara: Nobel. MEB(2005).
İlköğretim Fen Ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı Ve Kılavuzu: Taslak Basım. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Ornstein, A.C. and Lasley, T.J.(2004). Strategies For Effective Teaching. USA: Mc Graw Hill.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev110
Proje115
Örnek Olay Sunumu130
Toplam(%)55
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)55
Finalin Başarıya Oranı(%)45
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8Ö9Ö10Ö11Ö12Ö13Ö14Ö15Ö16Ö17Ö18Ö19
P1  X   X   X   X   X   X   X   X   X   X   X   X   X   X   X   X   X   X   X
P2                                     
P3                      X                
P4                                     
P5              X         X                
P6                                     
P7                                     
P8                                     
P9                                     
P10                                  X    
P11                      X                
P12                      X             X    
P13                      X                
P14                                     
P15                                     
P16                                     
P17  X   X   X   X   X   X   X   X   X   X   X   X   X   X   X   X   X   X   X
P18