Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİMDE KALİTE EĞT412 - 2 + 2 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Şüheda Güray
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) TKY çalışmalarına gönüllü katkı için kendini adar.
2) Eğitim kurumlarındaki ana süreçlerin işleyişini TKY açısından eleştirir.
3) Eğitim kurumlarında ortaya çıkan kalite sorunlarının çözümünde problem çözme araç ve tekniklerini uygular.
4) Eğitim kurumlarındaki TKY uygulamalarının uygunluğunu değerlendirir
5) Toplam Kalite Yönetimi ile ilgili model ve yaklaşımları tanımlar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIEğitim sisteminde kalite yönetiminin temel bilgilerini öğrencilere kavratarak uygulama becerilerine katkı sağlamak,bu dersin amacını oluşturmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Kalite Anlayışı
2. Hafta Açık Sistem Teorisi ve Kalite Yönetimi
3. Hafta Geleneksel Okul Yönetiminden Toplam Kalite Yönetimine Geçiş
4. Hafta Okul Yönetiminde Öğretmen,Öğrenci,Veli Memnuniyeti
5. Hafta Okul Yönetiminde Tedarikçilerle İlişkilerin Düzenlenmesi
6. Hafta Toplam Kalite Yönetiminde Kaisen Felsefesi
7. Hafta Okul Yönetiminde Süreç İyileştirme Aşaması
8. Hafta Kalite Çemberleri
9. Hafta Toplam Kalite Yönetiminin Örgüt Yapısının Ana Hatları
10. Hafta Toplam Kalite Yönetiminde Eğitim
11. Hafta Toplam Kalite Yönetiminde Liderlik
12. Hafta Eğitimde Verilen Kalite Belgeleri
13. Hafta Türkiye ve Yurtdışında Örnek Uygulamalar
14. Hafta Okulda Ortak Bir Okul Kültürünün Oluşması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÇetin Münevver,Kalite Yönetimi Ders Notları 2010
Kovancı Ahmet,Toplam Kalite Yönetimi,Sistem Yayıncılık,2008
Weaver Charles,Toplam Kalite Yönetimi Dört Aşaması,Sistem Yayıncılık,2008
Efil İsmail,Yönetimde Kalite Çemberleri ve Uygulama Örnekleri
Langford D,Barbara A,Eğitimde Kalite Yönetimi,İstanbul
Yıldırım Hasan Ali,Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi,2005
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Proje,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev130
Makale Sunuşu140
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1    X   X   X   X
P2         
P3         
P4         
P5         
P6    X   X   X  
P7         
P8         
P9         
P10         
P11         
P12         
P13         
P14    X   X   X  
P15         
P16         
P17  X        
P18