Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
REHBERLİK EĞT408 Sekizinci Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILSekizinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Rehberlik dersi ile ilgili temel kavram ve ilkeleri bilir.
2) Öğrenci, veli, yönetici ve öğretim kadrosu ile ilişkilerde, rehberlik anlayışını benimser ve rehberlik ilkelerini kullanır.
3) Öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun rehberlik programı hazırlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITemel kavramlar, öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri, gelişimi, psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri, servisler (hizmetler), teknikler, örgüt ve personel, alandaki yeni gelişmeler, öğrenciyi tanıma teknikleri, rehber-öğretmen işbirliği, öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Çağdaş eğitim sisteminde öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberlik
2. Hafta Rehberliğin temelleri, ilkeleri ve tarihçesi
3. Hafta Rehberliğin başlıca türleri
4. Hafta Eğitim sürecinde rehberlik hizmetleri
5. Hafta Okullarda rehberlik hizmet alanları
6. Hafta Psikolojik danışma kuramları
7. Hafta Eğitsel rehberlik
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Mesleki rehberlik
10. Hafta Kişisel rehberlik
11. Hafta Bireyi tanıma teknikleri 1 (Testler)
12. Hafta Bireyi tanıma teknikleri 2 (Test dışı teknikler)
13. Hafta Rehberlik hizmetlerinin örgütlenmesi
14. Hafta Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARGüven, M. (2007). Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Ankara: Anı Yayıncılık.
Yeşilyaprak, Binnur. (2005) .Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. 12. Nobel Yayın ve Dağıtım, Ankara.
Can, Gürhan (Ed). (2003). Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Pegem A Yayıncılık, Ankara
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev120
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2     
P3     
P4     
P5    X  
P6      X
P7     
P8     
P9      X
P10     
P11     
P12     
P13     
P14     
P15     
P16     
P17      X
P18