Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Rehberlik dersi ile ilgili temel kavram ve ilkeleri bilir. 2) Öğrenci, veli, yönetici ve öğretim kadrosu ile ilişkilerde, rehberlik anlayışını benimser ve rehberlik ilkelerini kullanır. 3) Öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun rehberlik programı hazırlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Temel kavramlar, öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri, gelişimi, psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri, servisler (hizmetler), teknikler, örgüt ve personel, alandaki yeni gelişmeler, öğrenciyi tanıma teknikleri, rehber-öğretmen işbirliği, öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Çağdaş eğitim sisteminde öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberlik
2. Hafta
Rehberliğin temelleri, ilkeleri ve tarihçesi
3. Hafta
Rehberliğin başlıca türleri
4. Hafta
Eğitim sürecinde rehberlik hizmetleri
5. Hafta
Okullarda rehberlik hizmet alanları
6. Hafta
Psikolojik danışma kuramları
7. Hafta
Eğitsel rehberlik
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Mesleki rehberlik
10. Hafta
Kişisel rehberlik
11. Hafta
Bireyi tanıma teknikleri 1 (Testler)
12. Hafta
Bireyi tanıma teknikleri 2 (Test dışı teknikler)
13. Hafta
Rehberlik hizmetlerinin örgütlenmesi
14. Hafta
Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Güven, M. (2007). Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Ankara: Anı Yayıncılık. Yeşilyaprak, Binnur. (2005) .Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. 12. Nobel Yayın ve Dağıtım, Ankara. Can, Gürhan (Ed). (2003). Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Pegem A Yayıncılık, Ankara
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Ödev
1
20
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ