Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I EĞT347 Beşinci Yarıyıl (Güz) 2 + 2 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILBeşinci Yarıyıl (Güz)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Filiz Kalelioğlu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Alanlarına özgü öğretim ve öğrenme yöntem ve tekniklerini uygulama becerisini geliştirir.
2) Alanının öğretim programına uygun öğrenme etkinlikleri ve materyaller geliştirir.
3) Alanına özgü ders materyallerini öğretim ve öğrenme ilkeleri açısından değerlendirir.
4) Alanının öğretimi için kullanabileceği materyallere karar verir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMIBu ders ile, öğretmen adaylarının kendi alanı ile ilgili olarak öğretim yöntem ve tekniklerini, alanının öğretim programını ve alanına ait ders materyallerini tanımalarını sağlayarak öğretim bilgi ve becerilerinin gelişime katkı bulunmak amaçlanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Öğretme öğrenme sürecinde yararlanılacak alana özgü öğretim ve öğrenme yöntem ve teknikleri
2. Hafta Öğretme öğrenme sürecinde yararlanılacak alana özgü öğretim ve öğrenme yöntem ve teknikleri
3. Hafta Öğretim programı
4. Hafta Programının kapsamı ve hedefleri
5. Hafta Programının kapsamı ve hedefleri
6. Hafta Alana ailt ders materyallerinin (kitap, yardımcı kitap, araç gereç, yazılım vb. ) eleştirel bir bakış açısıyla incelenmesi
7. Hafta Alana ailt ders materyallerinin (kitap, yardımcı kitap, araç gereç, yazılım vb. ) eleştirel bir bakış açısıyla incelenmesi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Alanla ilgili öğretim materyalleri ve etkinlik tasarımlarının yapılması ve özel öğretim yöntem ve teknikleri ile ilişkilendirilmesi
10. Hafta Alanla ilgili öğretim materyalleri ve etkinlik tasarımlarının yapılması ve özel öğretim yöntem ve teknikleri ile ilişkilendirilmesi
11. Hafta Alanla ilgili öğretim materyalleri ve etkinlik tasarımlarının yapılması ve özel öğretim yöntem ve teknikleri ile ilişkilendirilmesi
12. Hafta Mikro öğretim uygulamaları
13. Hafta Mikro öğretim uygulamaları
14. Hafta Mikro öğretim uygulamaları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAkyol, H.(2014). Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri, Pegem Akademi.
Göçer, A.(2017) Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri, Pegem Akademi.
Yalçın, A. (2002) Türkçe Öğretim Yöntemleri, Akçağ Yayınları.
Catron, E Carol, Allen, J., (1993). " Early Childhood Curriculum". Pritice- Hall Inc.
Evans, D. Ellis. " Contemporary Influences in Early Childhood Education" ECE Series Holt, Rinehart and Winston, Inc.
"36-72 Aylık Çocuklar için Okul Öncesi Eğitim Programı" ,2002 Milli Eğitim Basımevi, Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Diğer,Soru-Cevap,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Proje130
Diğer170
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9    X    
P10  X   X   X  
P11       
P12       
P13       
P14       
P15       
P16       
P17       
P18