Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sınıf yönetiminin kapsamını ve kavramsal yapısını değerlendirir. 2) Sınıf yönetim süreçlerini etkileyen makro küresel ve ulusal değişkenleri değerlendirir. 3) Öğrenme kuramlarının sınıf yönetim sistemi üzerindeki etkisini irdeler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Uzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler).
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin Tanıtımı
2. Hafta
Sınıf yönetim süreçleriyle ilgili genel olgular ve kavramlar
3. Hafta
Sosyal bir sistem olarak sınıf
4. Hafta
Disiplin modeli 1: Redl&Wattenberg Modeli-Disiplin modeli 2:Neo-Skinner
5. Hafta
Motivasyon
6. Hafta
Disiplin modeli 3: Kounin Modeli-Sınıf Kurallarının Oluşturulması
7. Hafta
Disiplin Modeli 4:Ginnot modeli -Disiplin modeli 5:Dreikurs modeli
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Disiplin Modeli 6: Glasser Modeli
10. Hafta
Fiziksel Düzen
11. Hafta
Özel Öğrencilerin Yönetimi
12. Hafta
Sınıf İçi İletişim
13. Hafta
Modellerin tartışılması
14. Hafta
Dersin değerlendirilmesi
15. Hafta
16. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Aydın, A. (1998). Sınıf yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Başar, H. (2003). Sınıf yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Celep, C. (2002). Sınıf yönetimi ve disiplini. Ankara: Anı Yayıncılık. Kaya, Z. (2007). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
2
50
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ