Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖZEL EĞİTİM EĞT342 Altıncı Yarıyıl (Bahar) 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILAltıncı Yarıyıl (Bahar)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Özel eğitimin tanımını yapabilir ve tarihçesini açıklayabilir.
2) Engelli olmanın nedenlerini, engelli çocuğa sahip anne-babaların tutumlarını ifade edebilir.
3) Okul öncesi ve ilköğretim döneminde kaynaştırmanın ilke ve yararlarının farkında olur.
4) Çeşitli engel tiplerini, nedenlerini ve yaygınlığını açıklayabilir.
5) Özel eğitime ait temel kavramları ifade edebilir.
6) Engellilere karşı olumlu tutum geliştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIÖzel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, erken tanı ve tedavinin önemi, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel engelli, işitme engelli, görme engelli, bedensel engelli, dil ve iletişim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri, farklı gelişen çocukların oyun yoluyla eğitimi, özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin durumu, bu amaçla kurulmuş kurum ve kuruluşlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Özel eğitime genel bir yaklaşım
2. Hafta Özel eğitime muhtaç olmanın nedenleri
3. Hafta Temel beyin yapısı ve fonksiyonları
4. Hafta Temel eğitimin bakş açısı ve ilgili yasalar
5. Hafta Öğrenme güçlükleri
6. Hafta Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu
7. Hafta Otizm
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Asperger sendromu
10. Hafta İletişim/dil yetersizliğine sahip olan çocuklar
11. Hafta Ortopedik yetersizliğe sahip olan çocuklar
12. Hafta Görme yetersizliğine sahip olan çocuklar
13. Hafta İşitme yetersizliğine sahip olan çocuklar
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARSnell, M.E. Instruction of Students with Severe Disabilities. Merrill, Ohio. 1993.
Ataman, A. Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. 2003.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav150
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1  X   X       X  
P2           
P3           
P4    X   X   X    
P5  X   X   X     X   X
P6      X   X     X
P7           
P8  X     X     X  
P9    X   X   X     X
P10           
P11           
P12           
P13           
P14           
P15  X   X   X   X     X
P16           
P17    X   X       X
P18      X       X