Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Özel eğitimin tanımını yapabilir ve tarihçesini açıklayabilir. 2) Engelli olmanın nedenlerini, engelli çocuğa sahip anne-babaların tutumlarını ifade edebilir. 3) Okul öncesi ve ilköğretim döneminde kaynaştırmanın ilke ve yararlarının farkında olur. 4) Çeşitli engel tiplerini, nedenlerini ve yaygınlığını açıklayabilir. 5) Özel eğitime ait temel kavramları ifade edebilir. 6) Engellilere karşı olumlu tutum geliştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, erken tanı ve tedavinin önemi, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel engelli, işitme engelli, görme engelli, bedensel engelli, dil ve iletişim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri, farklı gelişen çocukların oyun yoluyla eğitimi, özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin durumu, bu amaçla kurulmuş kurum ve kuruluşlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Özel eğitime genel bir yaklaşım
2. Hafta
Özel eğitime muhtaç olmanın nedenleri
3. Hafta
Temel beyin yapısı ve fonksiyonları
4. Hafta
Temel eğitimin bakş açısı ve ilgili yasalar
5. Hafta
Öğrenme güçlükleri
6. Hafta
Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu
7. Hafta
Otizm
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Asperger sendromu
10. Hafta
İletişim/dil yetersizliğine sahip olan çocuklar
11. Hafta
Ortopedik yetersizliğe sahip olan çocuklar
12. Hafta
Görme yetersizliğine sahip olan çocuklar
13. Hafta
İşitme yetersizliğine sahip olan çocuklar
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Snell, M.E. Instruction of Students with Severe Disabilities. Merrill, Ohio. 1993. Ataman, A. Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. 2003.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
50
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ