Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİMDE ELEŞTİREL DÜŞÜNCE EĞT321 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Fikir ve ifadelerin arkasında yatan farklı sebepleri ayırt edebilecek
2) Mevcut bir olgu ile ilgili mantıksal varsayım ve çıkarım yapma becerisini kazanabilecek
3) Olgu ve olayları anlamada farklı yöntemler ve bakış açıları kazanabilecekler
4) Eleştirel söylem analizi yapabilecekler
5) Algıları, fikirleri ve tepkileri anlamlandırıp değerlendirebilecekler
6) Eleştirel düşünceye dayalı ders etkinlikleri hazırlayabileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMIEleştirel düşüncenin tanımı, temelleri, olgu ve olaylara uygulanma yöntemleri ve becerileri, eğitim alanında eleştirel pedagoji, eleştirel düşüncenin sınıfta uygulanması, mantıksal çıkarım.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Eleştirel düşünceye giriş
2. Hafta Kültürel mitler ve eleştirel düşünce
3. Hafta Algı/İnanç/bilme/Çıkarım yapma
4. Hafta Tümevarım/tümdengelim
5. Hafta Mantık ve rasyonalizm
6. Hafta Göstergebilim
7. Hafta Foucault/Derrida/kültürel analiz
8. Hafta Eleştirel söylem analizi
9. Hafta Örnek ders sunumu-Tartışma
10. Hafta Örnek ders sunumu-Tartışma
11. Hafta Örnek ders sunumu-Tartışma
12. Hafta Örnek ders sunumu-Tartışma
13. Hafta Örnek ders sunumu-Tartışma
14. Hafta Dersin değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARChaffee John. (2009). Thinking Critically. 9th Edition. Houghton and Mifflin
Richard, P. and Elder, L (2002). Critical Thinking: Tools for Taking Charge of Your Personal and Professional Life Prentice Hall.
Şahinel, S. Eleştirel Düşünme. E-kitap. Pegem.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Sunum,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Proje250
Makale Sunuşu150
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1  X   X   X   X   X   X
P2           
P3           
P4  X   X   X   X   X   X
P5           
P6           
P7           
P8  X   X   X   X   X   X
P9           
P10           
P11           
P12           
P13           
P14           
P15           
P16           
P17  X   X   X   X   X   X
P18