Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ EĞT316 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Okuma alışkanlıklarındaki yanlışları fark edeceklerdir.
2) Okuma alışkanlıklarındaki yanlışları düzeltebileceklerdir.
3) Çeşitli metinler karşısında kişisel okuma stratejileri belirleyebileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIÇeşitli etkinliklerle öğrencilerin hızlı ve anlayarak okuma becerilerini geliştirme.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Anlayarak Hızlı Okuma Nedir?
2. Hafta Okumanın Biyolojik Altyapısı; Görme-Okuma İlişkisi.
3. Hafta Okuma-Anlama İlişkisi; Okuma-Anlama-Kavrama İlişkisi.
4. Hafta Anlayarak Hızlı Okumanın Frenleri: Niçin Yavaş Okuyoruz?
5. Hafta Anlayarak Hızlı Okumanın Frenleri: Niçin Yavaş Okuyoruz?
6. Hafta Anlayarak Daha Hızlı Okuyabilir miyiz?
7. Hafta Anlayarak Daha Hızlı Okuma İçin Uygulama Çalışmaları.
8. Hafta Anlayarak Daha Hızlı Okuma İçin Uygulama Çalışmaları.
9. Hafta Ara Sınav
10. Hafta Anlayarak Daha Hızlı Okuma İçin Uygulama Çalışmaları.
11. Hafta Beyin Hakkında Bilgiler
12. Hafta Okuma-Hafıza İlişkisi.
13. Hafta Okunanların Hafızada Tutulması.
14. Hafta Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARMAVİŞ, A.(2001). Anlayarak Hızlı Okuma ve Öğrenme Teknikleri, Hayat Yayınları, İstanbul.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav150
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2     
P3     
P4     
P5     
P6     
P7     
P8     
P9     
P10     
P11     
P12     
P13     
P14     
P15     
P16     
P17  X   X   X
P18