DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Okuma alışkanlıklarındaki yanlışları fark edeceklerdir. 2) Okuma alışkanlıklarındaki yanlışları düzeltebileceklerdir. 3) Çeşitli metinler karşısında kişisel okuma stratejileri belirleyebileceklerdir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Çeşitli etkinliklerle öğrencilerin hızlı ve anlayarak okuma becerilerini geliştirme. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Anlayarak Hızlı Okuma Nedir? | 2. Hafta | Okumanın Biyolojik Altyapısı; Görme-Okuma İlişkisi. | 3. Hafta | Okuma-Anlama İlişkisi; Okuma-Anlama-Kavrama İlişkisi. | 4. Hafta | Anlayarak Hızlı Okumanın Frenleri: Niçin Yavaş Okuyoruz? | 5. Hafta | Anlayarak Hızlı Okumanın Frenleri: Niçin Yavaş Okuyoruz? | 6. Hafta | Anlayarak Daha Hızlı Okuyabilir miyiz? | 7. Hafta | Anlayarak Daha Hızlı Okuma İçin Uygulama Çalışmaları. | 8. Hafta | Anlayarak Daha Hızlı Okuma İçin Uygulama Çalışmaları. | 9. Hafta | Ara Sınav | 10. Hafta | Anlayarak Daha Hızlı Okuma İçin Uygulama Çalışmaları. | 11. Hafta | Beyin Hakkında Bilgiler | 12. Hafta | Okuma-Hafıza İlişkisi. | 13. Hafta | Okunanların Hafızada Tutulması. | 14. Hafta | Genel değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | MAVİŞ, A.(2001). Anlayarak Hızlı Okuma ve Öğrenme Teknikleri, Hayat Yayınları, İstanbul. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 50 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |