Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ EĞT304 - 3 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğrenme güçlüğünün ne olduğunu, tüm gelişim alanlarındaki özelliklerini, tarif eder ve öğrenme güçlüğüne sahip olan ve olmayan bireylerin nörobiyolojik, fiziksel, sosyal, duygusal, bilişsel özelliklerindeki farklılığı betimler;
2) Çeşitli öğrenme ve öğretme teorilerini ve temel öğretim stratejileri üzerindeki etkilerini açıklar. Özel öğretim ve değerlendirme yöntem ve stratejilerini bilir ve yetersizlikten etkilenmiş her bireye uygun tutum içinde olur.
3) Etkili öğretim kurallarını ve müfredat programı uyarlamalarını tarif eder uygulamadaki öğretmenleri destekler.
4) Öğrenme yetersizliğine sahip çocukların ebeveynlerini yönlendirir ve eğitime katılmalarında yardımcı olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIÖğrenme güçlüğünün tanımı, çeşitleri, öğrenme güçlüğüne neden olan etkenler, öğrenme güçlüğünün teşhis edilmesi. Çocuklarda görülen konuşma, yazma, anlama, matematik, sosyal duygu ve motor becerilerde ortaya çıkan sorunların giderilmesi ve öğrenme güçlüğü olan çocuklara ve ailelerine eğitimsel destek.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Öğrenme güçlüğünün tanımı, sınıflandırılması ve ilişkili kavramlar
2. Hafta Öğrenme güçlüğünün tanımı, sınıflandırılması ve ilişkili kavramlar
3. Hafta Öğrenme güçlüğünün nörobiyolojisi ve nedenleri
4. Hafta Bireysel farklılıklara saygı duyma. Öğrenme güçlülerine sahip öğrencilerle birlikte çalışırken tüm öğrencileri kapsayan uygun bakış açısı
5. Hafta Erken müdahalenin önemi ve erken çocukluk eğitimi
6. Hafta Öğrenme güçlüğüne sahip çocuklarda anne, baba ve okul öncesi öğretmenlerle çalışma
7. Hafta Öğrenme güçlüğüne sahip çocukların bilişsel, meta-bilişsel ve hafıza özellikleri
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Öğrenme güçlüğüne sahip çocukların sıklıkla yaşadıkları sosyal, duygusal ve davranışsal problemler
10. Hafta Dikkat eksikliği ve/veya hiperaktivite bozukluğu, Öğrenme güçlüklerinde eğitim yaklaşımları, Alıcı ve ifade edici dilde güçlük yaşayan öğrenciler
11. Hafta Okumada güçlük yaşayan öğrenciler, Yazmada güçlük yaşayan öğrenciler, Matematikte güçlük yaşayan öğrenciler
12. Hafta Öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin genel sınıf ortamına katılımları
13. Hafta Öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin kaynaştırma uygulamalarına katılımları
14. Hafta Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARCatts, Hugh William (2005). Language and reading disabilities. Pearson/Allyn and Bacon Boston Ferrell, Kay Alicyn (1996). Reach out and teach :Parent handbook : meeting the training needs of p. American Foundation for the Bl New York, N.Y.
Frierson, Edward C. (1967). Education children with learning disabilities :selected readings. Appleton-Century Crofts New York.
Gerber, Adele (1993). Language-related learning disabilities :their nature and treatment. Paul Brookes Baltimore.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Mini-Sınav110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X    
P2       
P3       
P4  X   X   X   X
P5  X   X   X   X
P6       
P7       
P8       
P9  X   X   X   X
P10       
P11       
P12       
P13       
P14       
P15       
P16       
P17       
P18