Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öğrenme güçlüğünün ne olduğunu, tüm gelişim alanlarındaki özelliklerini, tarif eder ve öğrenme güçlüğüne sahip olan ve olmayan bireylerin nörobiyolojik, fiziksel, sosyal, duygusal, bilişsel özelliklerindeki farklılığı betimler; 2) Çeşitli öğrenme ve öğretme teorilerini ve temel öğretim stratejileri üzerindeki etkilerini açıklar. Özel öğretim ve değerlendirme yöntem ve stratejilerini bilir ve yetersizlikten etkilenmiş her bireye uygun tutum içinde olur. 3) Etkili öğretim kurallarını ve müfredat programı uyarlamalarını tarif eder uygulamadaki öğretmenleri destekler. 4) Öğrenme yetersizliğine sahip çocukların ebeveynlerini yönlendirir ve eğitime katılmalarında yardımcı olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Öğrenme güçlüğünün tanımı, çeşitleri, öğrenme güçlüğüne neden olan etkenler, öğrenme güçlüğünün teşhis edilmesi. Çocuklarda görülen konuşma, yazma, anlama, matematik, sosyal duygu ve motor becerilerde ortaya çıkan sorunların giderilmesi ve öğrenme güçlüğü olan çocuklara ve ailelerine eğitimsel destek.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Öğrenme güçlüğünün tanımı, sınıflandırılması ve ilişkili kavramlar
2. Hafta
Öğrenme güçlüğünün tanımı, sınıflandırılması ve ilişkili kavramlar
3. Hafta
Öğrenme güçlüğünün nörobiyolojisi ve nedenleri
4. Hafta
Bireysel farklılıklara saygı duyma. Öğrenme güçlülerine sahip öğrencilerle birlikte çalışırken tüm öğrencileri kapsayan uygun bakış açısı
5. Hafta
Erken müdahalenin önemi ve erken çocukluk eğitimi
6. Hafta
Öğrenme güçlüğüne sahip çocuklarda anne, baba ve okul öncesi öğretmenlerle çalışma
7. Hafta
Öğrenme güçlüğüne sahip çocukların bilişsel, meta-bilişsel ve hafıza özellikleri
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Öğrenme güçlüğüne sahip çocukların sıklıkla yaşadıkları sosyal, duygusal ve davranışsal problemler
10. Hafta
Dikkat eksikliği ve/veya hiperaktivite bozukluğu, Öğrenme güçlüklerinde eğitim yaklaşımları, Alıcı ve ifade edici dilde güçlük yaşayan öğrenciler
11. Hafta
Okumada güçlük yaşayan öğrenciler, Yazmada güçlük yaşayan öğrenciler, Matematikte güçlük yaşayan öğrenciler
12. Hafta
Öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin genel sınıf ortamına katılımları
13. Hafta
Öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin kaynaştırma uygulamalarına katılımları
14. Hafta
Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Catts, Hugh William (2005). Language and reading disabilities. Pearson/Allyn and Bacon Boston Ferrell, Kay Alicyn (1996). Reach out and teach :Parent handbook : meeting the training needs of p. American Foundation for the Bl New York, N.Y. Frierson, Edward C. (1967). Education children with learning disabilities :selected readings. Appleton-Century Crofts New York. Gerber, Adele (1993). Language-related learning disabilities :their nature and treatment. Paul Brookes Baltimore.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Mini-Sınav
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ