Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EĞT241 Üçüncü Yarıyıl (Güz) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILÜçüncü Yarıyıl (Güz)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Belkıs Tekmen
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Program geliştirme sürecini analiz edebilecektir.
2) Öğrenci merkezli bir öğretme-öğrenme süreci düzenleyebilecektir.
3) Öğretim etkinliklerini etkili bir biçimde planlayabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİUzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMIÖğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Temel kavramlar - Program Geliştirme Süreci
2. Hafta Program Geliştirme Süreci Program incelemesi
3. Hafta Program Geliştirme Süreci Program incelemesi
4. Hafta Öğrenme Yaklaşımları
5. Hafta Öğrenme Yaklaşımları
6. Hafta Öğretim Stratejileri
7. Hafta Öğretim Stratejileri
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Öğretim Yöntem ve Teknikleri
10. Hafta Öğretim Yöntem ve Teknikleri
11. Hafta Öğretim Etkinliklerini Planlama
12. Hafta Öğretim Materyalleri ve Etkili Kullanımı
13. Hafta Öğretim ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi
14. Hafta Öğretim ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARArslan, Mehmet. (2007). Öğretim İlke ve yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
Bilen, Mürüvvet. (2002). Plandan Uygulamaya Öğretim.Ankara: Anı Yayıncılık.
Küçükahmet, Leyla. (1994). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Gazi Büro Kitabevi.
Sönmez, Veysel. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2     
P3  X   X   X
P4     
P5     
P6     
P7     
P8     
P9  X   X   X
P10  X   X   X
P11     
P12     
P13     
P14     
P15     
P16     
P17     
P18