Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
YARATICILIK EĞİTİMİ EĞT227 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Sibel Çiğdem Güneysu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yaratıcılık ve önemi, yaratıcılık ve zeka arasındaki ilişki, yaratıcı bireyin özellikleri, yaratıcılık eğitimi gibi konularda yabancı ve yerli belgelerin inceleyebilecektir.
2) Yaratıcı düşünme teknikleri ile ilgili alana özel örnek şablonlar hazırlayabilecek ve revizyonlarını yapabileceklerdir.
3) Zihin Engellilerin eğitiminde kullanılmak üzere hazırlanan yaratıcı düşünme teknikleri planlarını uygulayabilecek ve dönütlerin değerlendirebileceklerdir.
4) Teknikler içersinden seçilen bir örnek uygulamanın gerçek sınıf ortamında uygulayabilecek ve mikro öğretimle değerlendirebileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIÖğretmen adaylarının yaratıcılık ve önemi, yaratıcılık ve zeka arasındaki ilişki, yaratıcı bireyin özellikleri, yaratıcılık eğitimi konuları hakkında bilgilendirilmesi, sosyal bilgiler eğitiminde kullanılmak üzere çeşitli yaratıcı düşünme tekniklerinin neler olduğu ve uygulamalarının nasıl olması gerektiği hakkında yetiştirilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin tanıtımı, ders dönem planı, yaratıcılığın tanımı ve yaratıcı düşünme süreci
2. Hafta Yaratıcılığın bileşenleri, İnsan beyni, zeka ve yaratıcılık arasındaki ilişki
3. Hafta Yaratıcı kişilik özellikleri ve yaratıcılığı engelleyen durumlar
4. Hafta Yaratıcılık eğitimi ilgili ders notlarının okunması
5. Hafta Yaratıcılık eğitiminde ailenin ve öğretmenin rolü.
6. Hafta Beyin fırtınası ve altı şapka tekniği ve örnek uygulamaları
7. Hafta Sinektik ve Nitelik Sıralama Tekniği ve örnek uygulamaları
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Yaratıcı Drama Tekniği, Örnek Olay Yöntemi ve örnek uygulamaları
10. Hafta Diğer Yaratıcı Düşünme Teknikleri ve örnek uygulamaları
11. Hafta Mikroöğretim çalışmaları: Öğrenci Grup Projeleri
12. Hafta Mikroöğretim çalışmaları: Öğrenci Grup Projeleri
13. Hafta Mikroöğretim çalışmaları: Öğrenci Grup Projeleri
14. Hafta Mikroöğretim çalışmaları: Öğrenci Grup Projeleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARKoray, Ö(2003) "Yaratıcı Düşünme ve Eğitim" Ders Notları.
"Yaratıcı Düşünme ve Beyin Fırtınası" J. Geoffrey RAWLİNSON, "Yaratıcılığa Yolculuk" Tülay ÜSTÜNDAĞ, "Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü" Tülay ÜSTÜNDAĞ, "Creativity in the classroom Schools of Curious Delight" A.Jordan STARKO
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4  X   X   X   X
P5       
P6       
P7       
P8       
P9      X   X
P10      X   X
P11       
P12       
P13       
P14       
P15       
P16       
P17       
P18