Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yaratıcılık ve önemi, yaratıcılık ve zeka arasındaki ilişki, yaratıcı bireyin özellikleri, yaratıcılık eğitimi gibi konularda yabancı ve yerli belgelerin inceleyebilecektir. 2) Yaratıcı düşünme teknikleri ile ilgili alana özel örnek şablonlar hazırlayabilecek ve revizyonlarını yapabileceklerdir. 3) Zihin Engellilerin eğitiminde kullanılmak üzere hazırlanan yaratıcı düşünme teknikleri planlarını uygulayabilecek ve dönütlerin değerlendirebileceklerdir. 4) Teknikler içersinden seçilen bir örnek uygulamanın gerçek sınıf ortamında uygulayabilecek ve mikro öğretimle değerlendirebileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Öğretmen adaylarının yaratıcılık ve önemi, yaratıcılık ve zeka arasındaki ilişki, yaratıcı bireyin özellikleri, yaratıcılık eğitimi konuları hakkında bilgilendirilmesi, sosyal bilgiler eğitiminde kullanılmak üzere çeşitli yaratıcı düşünme tekniklerinin neler olduğu ve uygulamalarının nasıl olması gerektiği hakkında yetiştirilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin tanıtımı, ders dönem planı, yaratıcılığın tanımı ve yaratıcı düşünme süreci
2. Hafta
Yaratıcılığın bileşenleri, İnsan beyni, zeka ve yaratıcılık arasındaki ilişki
3. Hafta
Yaratıcı kişilik özellikleri ve yaratıcılığı engelleyen durumlar
4. Hafta
Yaratıcılık eğitimi ilgili ders notlarının okunması
5. Hafta
Yaratıcılık eğitiminde ailenin ve öğretmenin rolü.
6. Hafta
Beyin fırtınası ve altı şapka tekniği ve örnek uygulamaları
7. Hafta
Sinektik ve Nitelik Sıralama Tekniği ve örnek uygulamaları
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Yaratıcı Drama Tekniği, Örnek Olay Yöntemi ve örnek uygulamaları
10. Hafta
Diğer Yaratıcı Düşünme Teknikleri ve örnek uygulamaları
11. Hafta
Mikroöğretim çalışmaları: Öğrenci Grup Projeleri
12. Hafta
Mikroöğretim çalışmaları: Öğrenci Grup Projeleri
13. Hafta
Mikroöğretim çalışmaları: Öğrenci Grup Projeleri
14. Hafta
Mikroöğretim çalışmaları: Öğrenci Grup Projeleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Koray, Ö(2003) "Yaratıcı Düşünme ve Eğitim" Ders Notları. "Yaratıcı Düşünme ve Beyin Fırtınası" J. Geoffrey RAWLİNSON, "Yaratıcılığa Yolculuk" Tülay ÜSTÜNDAĞ, "Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü" Tülay ÜSTÜNDAĞ, "Creativity in the classroom Schools of Curious Delight" A.Jordan STARKO
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ