Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eğitim ve öğretim etkinliklerinde ölçme ve değerlendirmenin önemini tartışabilecektir. 2) Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. 3) Eğitimde ölçülebilen farklı özelliklere uygun ölçme araçları hazırlayabilecektir. 4) Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemleri uygulayabilecektir. 5) Test geliştirme sürecini analiz edebilecektir. 6) Değerlendirme sürecini tartışabilecektir. 7)
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
DERS TANIMI
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin amacı, temel kavramlar, ölçme sonuçlarının güvenilirliği ve geçerliliği, davranışları ölçmede kullanılan klasik yöntemler (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış testleri, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar), yeni (alternatif) değerlendirme yöntemleri ve araçları (performans değerlendirme, portfolyo değerlendirme, öz-akran değerlendirme, dereceli puanlama anahtarları, kontrol listeleri, kavram haritaları), ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, değerlendirme teknikleri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
2. Hafta
Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
3. Hafta
Ölçme ve Değerlendirmenin önemi ve gerekliliği
4. Hafta
Güvenirlik ve geçerlik
5. Hafta
Güvenirlik ve Geçerlik
6. Hafta
Ölçme araçlarının hazırlanması
7. Hafta
Arasınav
8. Hafta
Test Geliştirme ve Madde İstatistikleri
9. Hafta
Test Geliştirme ve Madde İstatistikleri
10. Hafta
Test İstatistikleri
11. Hafta
Test İstatistikleri
12. Hafta
Alternatif Ölçme ve Değerlendirme
13. Hafta
Değerlendirme ve Not Verme
14. Hafta
Değerlendirme ve Not Verme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Kutlu, Ö., D. Doğan ve İ. Karakaya. (2008). Öğrenci Başarısının Belirlenmesi. Ankara: Pegem Akademi. Özçelik, D.A.(1999). Test Hazırlama Kılavuzu. Ankara: ÖSYM Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Örnek Olay İncelemesi,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
1,5
21
Final Sınavına Hazırlık
1
15
15
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
3
3
9
Proje
1
15
15
Kısa Sınavlar
1
6
6
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30
4
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ